---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2012

Το 2013 έρχεται με μια καλή είδηση. 12.500 χιλιάδες παιδιά θα πάρουν επιτέλους το ΒΟΕΑ, όπως μας ενημερώνει η ΠΟΣ

     Υπογράφηκε την Παρασκευή 28 Δεκ 2012 το μνημόνιο συνεργασίας για τις ληξιπρόθεσμες  οφειλές μεταξύ Υπουργείου Οικονομικών και Υπουργείου  Εθνικής  Άμυνας  (ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ)  που περιλαμβάνει και την πίστωση για τα ΒΟΕΑ των δικαιούχων του ΜΤΣ, ενώ εκδόθηκε και σχετική ανακοίνωση  απ' το γραφείο του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών  κ. Χρήστου Σταϊκούρα περί αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα.  Η πίστωση αφορά τις αιτήσεις των  ΒΟΕΑ που έχουν υποβληθεί από Ιαν. 2009 μέχρι Σεπτ. 2012. Η εκταμίευση της πίστωσης σύμφωνα με το μνημόνιο θα πρέπει να γίνει εντός τεσσάρων μηνών, που σημαίνει ότι θα πρέπει να καταβάλλονται περίπου 3.000 ΒΟΕΑ μηνιαίως. Απαραίτητες προϋποθέσεις λήψης του ΒΟΕΑ από τους ενδιαφερόμενους είναι η ύπαρξη ενεργού τραπεζικού λογαριασμού και η υποβολή φορολογικής ενημερότητας, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΜΤΣ, ώστε να μην παρουσιασθούν καθυστερήσεις στη ροή του προγράμματος.

     Η Ομοσπονδία, όπως είχε ήδη ενημερώσει σχετικά από 29 Νοεμβρίου 2012 για την πίστωση υπέρ ΜΤΣ (ειδικά για τα ΒΟΕΑ) ύψους 184.429.036 εκ. ευρώ, ήταν  ενήμερη από την αρχή της  προσπάθειας, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2012 με πρωτοβουλία του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ σε συνεργασία με τη Διοίκηση του  ΜΤΣ. Γνωρίζοντας επίσης τις δυσκολίες που αντιμετωπίσθηκαν κατά την εξέλιξη των διαδικασιών, αλλά κυρίως τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από την  Πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ  κ.κ.  Πάνο  Παναγιωτόπουλο και Παναγιώτη Καράμπελα, τον Α/ΓΕΕΘΑ Στγό Μιχαήλ Κωσταράκο και τον Α/ΓΕΣ Αντγο Κων/νο Γκίνη, ώστε σε αγαστή συνεργασία με τον Αναπληρωτή  Υπουργό Οικονομικών  κ. Χρήστο Σταϊκούρα, να περιληφθεί άμεσα  στους εξυπηρετούμενους φορείς  το ΜΤΣ, η ΠΟΣ οφείλει να αναγνωρίσει σε αυτούς και τα στελέχη των δύο Υπουργείων που ενεπλάκησαν, την επιτυχία της προσπάθειας αυτής, εκφράζοντας θερμά συγχαρητήρια.

     Μετά την παραπάνω εξέλιξη για τα ΒΟΕΑ, τη 15ετή ρύθμιση του χρέους προς το Υπουργείο Οικονομικών, τη σταδιακή αποπληρωμή υποχρεώσεων του ΜΤΣ προς ΕΛΟΑΣ, ΕΚΟΕΜΣ, ΝΙΜΤΣ, ΕΑΑΣ, κλπ,  διαφαίνονται σημεία σταθεροποίησης της οικονομικής κατάστασης του Ταμείου, η οποία βεβαίως δεν πρέπει να λησμονούμε ότι περνά μέσα από τις δύο μειώσεις του μερίσματος των δικαιούχων κατά 25% κάθε φορά, ήτοι συνολικά 43,75% εντός δύο ετών, μείωση που κατατάσσει το ΜΤΣ στην κορυφή των ταμείων ασφάλισης που έχουν υποστεί ανάλογες  περικοπές. Τα νέα δεδομένα θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη, ώστε να επιταχύνουν τη λήψη αποφάσεων και νομοθετικών ρυθμίσεων που εκκρεμούν, για να μπορέσει το ΜΤΣ να ανακάμψει,  να εξυγιανθεί, αλλά κυρίως να εκσυγχρονισθεί.
      Παράλληλα όμως προσδοκούμε από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών  κ. Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος έχει γίνει πλέον κοινωνός των κατάφορων αδικιών που έχουν συντελεστεί, ειδικά σε βάρος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, τόσο των εν ενεργεία όσο και των εν αποστρατεία με τις διαφαινόμενες τριπλές μειώσεις με ένα και μόνο νόμο (Ν.4093/2012), να προβεί  στην άρση της επιχειρούμενης «μισθολογικής κακοποίησης» των στελεχών, τηρώντας  τις προεκλογικές δεσμεύσεις της 7ης Ιουνίου 2012.
ΣΧΟΛΙΟ: Θυμάστε που επιμέναμε ότι εκτός από τους καθ' ύλην αρμόδιους, προσπαθούν για το καλύτερο ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ ενώσεις αποστράτων, Παραρτήματα από όλη την Ελλάδα αλλά και μεμονωμένοι απόστρατοι; Μια μικρή επαλήθευση είναι το προαναφερθέν γεγονός. Δυστυχώς όμως απομένουν πολλά μα πάρα πολλά που πρέπει να γίνουν. Είμαστε ακόμη στην αρχή. 

Ανταλλαγές ευχών Νέου Έτους και Κάλαντα στη Λάρισα






"Από τότε που ήλθανε οι μπότεν..." και "Άντε θα τα βγάλουμε πέρα..."

     Συνάδελφος με e-mail μαζί με τις ευχές για ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, προσπαθώντας να συγκρίνει την εποχή της κατοχής με τη σημερινή, αφού συμπέρανε ότι δε μπορεί να γίνει σύγκριση σημείωσε ότι τότε υπήρχε μια διάχυτη ελπίδα ότι οι Γερμανοί θα χάσουν τον πόλεμο και θα φύγουν. Και συνέχισε... Σήμερα όμως δε φαίνεται να υπάρχει τέτοια ελπίδα, ήρθαν για να μείνουν. Επισήμανε επίσης ότι ακόμη και τότε οι Έλληνες δεν έχασαν το χιούμορ τους, ενδεικτικό το σύνθημα που βρέθηκε γραμμένο σ' έναν τοίχο. 
Από τότε που ήλθανε οι μπότεν,
όλα γίνανε φερμπότεν.
Το ψωμί μας έγινε μπομπότεν
κι εμείς εγίναμε ρομπότεν.
Αχ! Ως πότεν!


     Το επόμενο όμως e-mail άλλου συναδέλφου, τον διέψευσε. Υπάρχει και σήμερα χιούμορ, ίσως λίγο διαφορετικό, αλλά χιούμορ. Γράφει λοιπόν: Η σύνταξη δεν είναι αυτό που νόμιζα, αλλά ...πρέπει να συνηθίσουμε. Η ζωή είναι ζόρικη... Δεν πρέπει να τα παρατήσουμε... Κι εμένα μ' έπιασε η κρίση. Να και η απόδειξη...

                                       Τρώγω μουχλιασμένο τυρί 


…ξεραμένο κρέας

...πίνω κάτι παλιόκρασα

...το αυτοκίνητό μου δεν έχει σκεπή

...και η μπανιέρα μου είναι μέσα στη αυλή...

Μα πολεμάω, θα τα φέρουμε βόλτα.... Στην ηλικία μας, το σπουδαιότερο είναι να προστατεύσουμε την  μύτη απ τον ήλιο...



Να τα πούμε;;;;;;; ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ


Κυριακή, 30 Δεκεμβρίου 2012

Στον Μητροπολίτη ο Δκτης της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ

     Με ιδιαίτερη χαρά υποδέχθηκε ο Μητροπολίτης κ. Ιγνάτιος στο Επισκοπείο τον Αντιστράτηγο κ. Γεώργιο Σοφιανίδη, Διοικητή της 1ης Στρατιάς, ο οποίος του ευχήθηκε από κοντά επ' ευκαιρία των Άγιων ημερών που διανύουμε. Ο Μητροπολίτης και ο Στρατηγός συζήτησαν για πνευματικά θέματα καθώς και για θέματα της επικαιρότητας. 

Σάββατο, 29 Δεκεμβρίου 2012

ΒΟΕΑ - Ανακοίνωση ΠΟΑΞΙΑ για τη χρηματοδότηση του ΜΤΣ

Στην ανακοίνωση της ΠΟΑΞΙΑ, μεταξύ άλλων, βλέπουμε και πάλι το θέμα που είχαμε γράψει εδώ "Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012 - Θετική εξέλιξη για το ΒΟΕΑ - Η πρώτη καλή είδηση τα τελευταία 3 χρόνια". Οι της ΠΟΑΞΙΑ με την ΠΟΑΣΥ είχαν αναφερθεί και πάλι στο θέμα αυτό μετά τη συνάντηση που είχαν με τον πρόεδρο του ΜΤΣ στις 5 Δεκεμβρίου 2012. Επισημαίνουμε μόνο ότι η δημιουργία ειδικού λογαριασμού για το ΒΟΕΑ που γράφουν στη 2η παράγραφο, όπως αναφέρουμε κι εδώ "Πως τα χρήματα των παιδιών μας (ΒΟΕΑ) έγιναν μέρισμα ή ...", δεν είναι λύση ή για να μη θεωρηθούμε άδικοι είναι η μισή λύση. Κατά τα λοιπά ελπίζουμε να μη χαθεί χρόνος όπως μέχρι σήμερα και τα παιδιά μας να πάρουν αυτά που τους οφείλει το ΜΤΣ.

http://staratalogia.blogspot.gr/2012/12/blog-post_8193.html

Ο αυταρχισμός των τουρκο-ισλαμικών μηχανισμών της Άγκυρας του Χρήστου Μηνάγια www.geostrategy.gr



     Μετά τις γενικές εκλογές της 12 Ιουνίου 2011, η τουρκική επικαιρότητα επικεντρώθηκε στις συζητήσεις για τη δημιουργία ενός νέου δημοκρατικού Συντάγματος. Όμως, μετά την παρέλευση ενάμιση έτους, διαπιστώνεται ότι το κύριο ερώτημα που απασχολεί την τουρκική κοινή γνώμη αφορά στην αλλαγή ή όχι του πολιτεύματος της χώρας σε μια μορφή προεδρικής ή ημιπροεδρικής δημοκρατίας. Το κυριότερο δε που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι, οι συζητήσεις δεν εστιάζονται στην ουσία του χαρακτήρα του πολιτεύματος, αλλά επιχειρείται από το «βαθύ» τουρκο-ισλαμικό μηχανισμό η αποδοχή του Ερντογάν από την πλειοψηφία των ψηφοφόρων της χώρας. Τούτο τυγχάνει αρνητικών σχολίων από έγκριτους Τούρκους αρθρογράφους, οι οποίοι επισημαίνουν ότι ένας πρόεδρος ή ένας πρωθυπουργός είναι προσωρινός, ενώ ένα έθνος, ένα κράτος και η μορφή του πολιτεύματος έχουν διαχρονική ισχύ.
     Η επίκληση του ισλαμισμού, οι συνταγματικές μεταρρυθμίσεις, ο πλήρης έλεγχος του κρατικού μηχανισμού και η απομάκρυνση της πλειοψηφίας της τουρκικής κοινωνίας από τη στρατοκρατία είχαν σαν αποτέλεσμα την ισχυροποίηση του Ερντογάν και την εδραίωση του κόμματός του. Ωστόσο, εάν κάποιος εξετάσει τη συμπεριφορά του Τούρκου πρωθυπουργού, η εικόνα που προκύπτει είναι σαφής: δηλαδή, η απλουστευμένη μορφή δημοκρατίας που τυγχάνει ιδιαίτερης προβολής, έχει λάβει τη μορφή μιας μετακεμαλικής ολιγαρχίας στηριζόμενης στην αυταρχικότητα και τον ολοκληρωτισμό. Σημειωτέον ότι, η κατάσταση αυτή, προς το παρόν, είναι πολύ δύσκολο ή και αδύνατον να ανατραπεί διότι στηρίζεται: πρώτον, από το λαό λόγω της δημοκρατικής νομιμότητάς της. Δεύτερον, από τους θρησκευόμενους μουσουλμάνους, λόγω των συχνών αναφορών στο Ισλάμ. Και τρίτον, στον τουρκικό κρατικό μηχανισμό (δικαιοσύνη-φορείς ασφαλείας) λόγω της ισχύος του να επιβάλλει τις κυρώσεις που επιθυμεί.
     Υπάρχει η άποψη ότι το ΑΚΡ είναι ένα ισλαμικό κόμμα. Όμως, η ταυτότητά του, οι δηλώσεις της ηγετικής του ομάδας και οι ισλαμικές-εθνικιστικές-«δημοκρατικές» αρχές που συνθέτουν την πολιτική του, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ένα «ημίαιμο» κόμμα (σ.σ. δεν κρίνεται σκόπιμο να χρησιμοποιήσουμε το συνώνυμο της λέξης ημίαιμος). Συνεπώς, το ΑΚΡ δεν αποτελεί μια ομοιογενή πολιτική κίνηση, αλλά ένα συνασπισμό φιλελεύθερων, θρησκευόμενων, συντηρητικών, εθνικιστικών και αριστερών τάσεων, των οποίων οι κόκκινες γραμμές υπερβαίνουν την εξάρτησή τους από τα πολιτικά κόμματα. Υπό τις συνθήκες δε αυτές, εάν δεν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του συνόλου των συνιστωσών του ΑΚΡ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο, στη μετά Ερντογάν περίοδο, το κόμμα αυτό να έχει την τύχη του προηγούμενου ισλαμικού κόμματος Refah Partisi (Κόμμα Ευημερίας του Νετζμετίν Ερμπακάν). (σ.σ. Ο Ερμπακάν ήταν ο ηγέτης του πολιτικού Ισλάμ στην Τουρκία και πολιτικός μέντορας του Ταγίπ Ερντογάν).
     Τα τελευταία χρόνια η αντιπολίτευση βιώνει μια πολύ βαθειά κρίση και παρά την αυταρχική και αλαζονική συμπεριφορά του Ερντογάν προς όλους τους επικριτές του, αυτή δεν φαίνεται ότι μπορεί να ανακάμψει. Συνακόλουθα δε, η πτώση των περισσότερων προπυργίων του κεμαλικού καθεστώτος είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία δημιουργίας ενός νέου κόμματος με προοπτική ανάληψης της εξουσίας της χώρας. Τούτο οφείλεται σε δύο λόγους: πρώτον, στην αναποτελεσματικότητα αντιμετώπισης του κουρδικού προβλήματος λόγω των εθνικιστικών, στρατιωτικών και κρατικιστικών αντιλήψεων και δεύτερον, στη μεγάλη δημοτικότητα του επικοινωνιακού πρωθυπουργού Ερντογάν, ο οποίος με τις αναφορές του στο Ισλάμ και την οθωμανική κληρονομιά ενεργοποίησε τις θρησκευτικές, εθνικιστικές και επεκτατικές ευαισθησίες των Τούρκων πολιτών. Εν τω μεταξύ, ο Τούρκος πρωθυπουργός, προκειμένου να δικαιολογήσει την πολιτική, κοινωνική και πολιτιστική πόλωση που δημιουργήθηκε από την αυταρχική συμπεριφορά του, επικαλείται τη δράση του βαθέως κράτους που προσπαθεί να φέρει τους κρατικούς φορείς απέναντι στο έθνος.
     Εξίσου σημαντικό είναι ότι οι προσπάθειες της Άγκυρας για τουρκοποίηση των Κούρδων δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι, παρά τις πολιτικο-θρησκευτικο-ιδεολογικές επιθέσεις και τα στρατιωτικά μέτρα που χρησιμοποίησαν όλες οι τουρκικές κυβερνήσεις, ο κουρδικός λαός όχι μόνο δεν απώλεσε την εθνική του ταυτότητα αλλά επέφερε σοβαρά πλήγματα στους τουρκο-ισλαμικούς σχεδιασμούς. Ας σημειωθεί ακόμη πως «Οι Κούρδοι της Τουρκίας» και «Το Κουρδιστάν της Τουρκίας» αποτελούν δύο πολιτικές ορολογίες που έχουν ως κοινή συνισταμένη το κουρδικό πρόβλημα. Αν βέβαια το εν λόγω πρόβλημα επιλυθεί έγκαιρα, εκτιμάται ότι αυτό θα περιορισθεί στους Κούρδους της Τουρκίας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η Άγκυρα θα κληθεί να αντιμετωπίσει το Κουρδιστάν της Τουρκίας.
     Ως γνωστόν, περίπου το 40% των Κούρδων της Τουρκίας κατοικεί σε περιοχές εκτός των διοικητικών ορίων του τουρκικού Κουρδιστάν (βόρειο Κουρδιστάν) και συγκεκριμένα: το ¼ του πληθυσμού της Κωνσταντινούπολης είναι Κούρδοι, ενώ σημαντική είναι η παρουσία του κουρδικού παράγοντα στις πόλεις Άδανα, Μερσίνη, Bursa, Σμύρνη και Αττάλεια. Για το λόγο αυτό, η στρατηγική της Άγκυρας εστιάζεται στο διαχωρισμό του κουρδικού προβλήματος από το πρόβλημα του Κουρδιστάν, δεδομένου ότι οι εσωτερικοί Κούρδοι μετανάστες που έχουν εξαπλωθεί σε όλη την τουρκική επικράτεια αντιμετωπίζουν διαφορετικά προβλήματα από τους ομοεθνείς τους που κατοικούν στις νοτιοανατολικές περιοχές. Ωστόσο, η στρατηγική αυτή προσκρούει στις ιδεοληψίες και τα συμφέροντα των πολιτικο-θρησκευτικών συνιστωσών που στηρίζουν τον Ερντογάν. Από τη μια πλευρά ο φιλελεύθερος πυρήνας του κυβερνώντος κόμματος υποστηρίζει την εν μέρει αναγνώριση των ατομικών ελευθεριών των Κούρδων, σε αντίθεση με τους συντηρητικούς-εθνικιστές οι οποίοι είναι υπέρμαχοι της προάσπισης αυτών που είναι ήδη δεδομένα, αφομοιωμένα και δεν δημιουργούν κινδύνους και κραδασμούς στο κατεστημένο, και κυρίως δεν χρειάζονται ριζικές αλλαγές.
     Επιπρόσθετα δε, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η Τουρκία ποτέ δεν παραιτήθηκε και δεν πρόκειται να παραιτηθεί από το τουρκο-ισλαμικό όραμα της, δηλαδή ανάδειξη του τουρκισμού μέσω του Ισλάμ και διείσδυση στις περιοχές ενδιαφέροντος και επιρροής της. Μάλιστα, μερικά αποτελέσματα της καθοδηγούμενης από την Άγκυρα στρατηγικής τουρκοποίησης παρατίθενται ακολούθως:
· Οι Laz (Λαζοί) υπέστησαν σοβαρότατη εθνική και εθνοτική διάβρωση.
· Σημαντικό τμήμα των νέων γενιών των χωρών του Καυκάσου και των Βαλκανίων δεν γνωρίζουν ούτε καν τους προγόνους τους και έχουν εγκλωβιστεί στην τουρκική ιδεολογία, δεδομένου ότι η μνήμη τους διαβρώθηκε από τον τουρκισμό.
· Οι Αρμένιοι δεν πέτυχαν να αναγνωρίσουν στον επιθυμητό βαθμό τη γενοκτονία που υπέστησαν οι πρόγονοί τους από τους Τούρκους.
· Ένα μεγάλο μέρος της θρησκευτικής και πολιτιστικής μειονότητας των Αλεβήδων (Αλεβιτών) εντάχθηκε στην κεμαλική ιδεολογία.
· Οι Έλληνες εκτοπίσθηκαν από την Τουρκία (Πόντος, Κωνσταντινούπολη, Μικρά Ασία κ.λπ.) και αναγκάσθηκαν να βρουν προστασία στην Ελλάδα.
      Τέλος καθίσταται σαφές, ότι από τη διαχρονική εξέταση της τουρκικής πραγματικότητας προκύπτει το συμπέρασμα ότι, ούτε τα σύμβολα, ούτε οι ηγετικές παρουσίες δεν έφεραν τη δημοκρατία στη χώρα και ούτε πρόκειται ποτέ να τη φέρουν.

Δυστυχώς το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 - 2016 τα έλεγε όλα...

Εμείς δε θέλαμε να τα δούμε...


Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2012

Έσοδα από Αναμενόμενα Κοιτάσματα Υδρογονανθράκων Ελληνικής ΑΟΖ και Ανταγωνισμός για την Προσέλκυση Ερευνητικών Επενδύσεων των Η. Κονοφάγου & Ν. Λυγερού

     Η μοιρασιά από τα μελλοντικά έσοδα των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων μεταξύ του ελληνικού κράτους και των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι μία διαπραγμάτευση που πρέπει να κερδηθεί πάση θυσία στη χώρα μας. Ως τεχνοκράτες και επιστήμονες δεν πιστεύουμε σε πολιτικά συνθήματα που λένε ότι τα παραπάνω έσοδα θα ξεπουληθούν οπωσδήποτε ή ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που κατοικείται αποκλειστικά από ξεπουλημένους κατοίκους. Πιστεύουμε ότι στη χώρα μας έχουν απομείνει πάρα πολλοί, άξιοι και έντιμοι πολίτες που μπορούν πράγματι να βγάλουν την Ελλάδα από τον οικονομικό βούρκο αρκεί να τους αφήσουμε να το πραγματοποιήσουν. Aς αφήσουμε λοιπόν τα πολιτικάντικα κι ας κοιτάξουμε συστηματικά τα τεχνικά δεδομένα του τομέα των υδρογονανθράκων, για να αναλύσουμε ορθολογικά την κατάσταση και να πάρουμε τις πρέπουσες στρατηγικές αποφάσεις για το μέλλον της πατρίδας μας. Μέχρι τη δεκαετία του 1960 η παγκόσμια έρευνα κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου διεξαγόταν μόνο από ένα μικρό αριθμό μεγάλων εταιρειών πετρελαίου. Στην ουσία ήταν σχεδόν ένα ολιγοπώλιο. Σήμερα περισσότερες από 300 εταιρείες πετρελαίου διεξάγουν έρευνες κοιτασμάτων υδρογονανθράκων σε περισσότερες από 150 χώρες. Τα πράγματα λοιπόν έχουν αλλάξει ριζικά και πρέπει να το έχουμε στο νου μας την ώρα της διαπραγμάτευσης, αλλιώς μπορούμε εύκολα να πέσουμε σε παγίδες. Η έρευνα για τον εντοπισμό και την αξιοποίηση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου πραγματοποιείται βάσει συγκεκριμένων Συμβάσεων Μίσθωσης και Παραχώρησης δικαιωμάτων από την Κυβέρνηση προς τις πετρελαϊκές εταιρείες. Στην Ελλάδα, oι όροι και οι προϋποθέσεις των εν λόγω Συμβάσεων ορίζονται από το Νόμο 2289/1995 με την τροποποίηση 4001/2011 και εξειδικεύονται μέσω διαπραγματεύσεων ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των περιοχών (χερσαία ή θαλάσσια, εύκολη ή δύσκολη γεωλογία). Έτσι μία σημαντική πτυχή των παραπάνω ρυθμίσεων αφορά το ύψος του μισθώματος και του αντίστοιχου φόρου εισοδήματος από το οποία σε τελική ανάλυση καθορίζεται το συνολικό μερίδιο εσόδων του Δημοσίου (Government Take) και το αντίστοιχο μερίδιο εσόδων της εταιρείας (Company Take). Σε γενικές γραμμές το μερίδιο του κράτους (Government Take) από την αξιοποίηση των κοιτασμάτων ορίζεται ως το συνολικό μερίδιο της χώρας από τα κέρδη ή έσοδα των υδρογονανθράκων που δεν συνδέονται με την ανάκτηση του κόστους της επένδυσης. Ανάλογα λοιπόν με τα χαρακτηριστικά (θαλάσσιο βάθος, εύκολη ή δύσκολη γεωλογία) της παραχωρηθείσης θαλάσσιας περιοχής (οικοπέδου) καθορίζονται και όροι προκήρυξης διαγωνισμού προς υποβολή προσφορών εκ μέρους των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Οι όροι αυτοί είναι εκείνοι που κατά κύριο λόγο καθορίζουν των επιμερισμό των μελλοντικών εσόδων από τυχόν παραγωγή υδρογονανθράκων, δηλαδή όταν το κοίτασμα είναι εμπορεύσιμο βέβαια. Επειδή ο ανταγωνισμός στην προσέλκυση επενδύσεων σε παγκόσμια κλίμακα είναι πολύ μεγάλος υπάρχει ανάγκη ο επιμερισμός των εσόδων αυτών να είναι κι αυτός ανταγωνιστικός. Σε παγκόσμια κλίμακα το μέσο συνολικό μερίδιο εσόδων του Δημοσίου από εκμετάλλευση κοιτασμάτων είναι της τάξης του 64%. Μάλιστα τα μερίδια (Government Take) των περισσοτέρων κρατών βρίσκονται μεταξύ 40% και 84%. 
     Ως γνωστόν οι κυβερνήσεις ανταγωνίζονται στην προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων πετρελαϊκών εταιρειών, αλλά η διαφοροποίηση αυτή των όρων παραχώρησης δεν οφείλεται μόνο στον ανταγωνισμό, αλλά κυρίως στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά επενδυτικού κινδύνου που παρουσιάζει κάθε χώρα. Αυτός ο κίνδυνος υπολογίζεται με διάφορες παραμέτρους, μεταξύ των οποίων είναι κι η γεωλογική δυσκολία, αλλά όχι μόνο αφού υπάρχει και το θέμα της πολιτικής αστάθειας. Η διαφοροποίηση των όρων παραχώρησης εξαρτάται από τα γεωλογικά χαρακτηριστικά των χωρών και ιδιαιτέρως ορισμένων περιοχών, από το κόστος εντοπισμού και ανακάλυψης κοιτάσματος, το θαλάσσιο βάθος, το μέγεθος του κοιτάσματος και την αναμενόμενη ποσότητα και ποιότητα των υδρογονανθράκων. Πιο κάτω βλέπουμε την διαφοροποίηση που διαπιστώνεται σήμερα στα κρατικά μερίδια που έχουν σχέση με χώρες, όπως η Αίγυπτος, η Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ανατολικό Τιμόρ. Να σημειώσουμε ότι η περίπτωση του Ανατολικού Τιμόρ είναι μία από αυτές που ταιριάζουν περισσότερο με την περίπτωση της Υπεράκτιας Νότιας Κρήτης.
     Επειδή στην Ελλάδα οι μεγάλοi στόχοι αναμένεται να εντοπιστούν σε μεγάλα θαλάσσια βάθη μεταξύ 1.000 και 3.500 μέτρων θαλάσσιου βάθους, όπου το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής θα είναι υψηλά παραθέτουμε πιο κάτω την εικόνα που θα μπορούσε να έχει μία τέτοια περίπτωση στον επιμερισμό των εσόδων ανά βαρέλι.

Ευχές

Αυτές τις Άγιες ημέρες έχουμε πάρει ουκ ολίγες ευχές, αυτοσχέδια στιχάκια, μαντινάδες, αλλά αυτή που ακολουθεί μου άρεσε περισσότερο από όλες. "Μπορεί να λιγοστέψανε εφέτος τα λεφτά μας μα έχουμε ακόμα άθιχτα τα πλούτη στην καρδιά μας. Εύχομαι τα Χριστούγεννα να φέρουν υγεία, ελπίδα και όνειρα σε όσους υποφέρουν."

Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012

Κατασκευάζεται κυκλικός κόμβος στην οδό Λαγού μέχρι το καλοκαίρι

Για τη βελτίωση της ασφάλειας και την απλοποίηση της κίνησης των οχημάτων Στην κατασκευή κυκλικού κόμβου (round about) στην οδό Λαγού, προκειμένου να βελτιώσει την ασφάλεια και να απλοποιήσει την κίνηση των οχημάτων και την είσοδο στις εγκαταστάσεις της προχωρά μέχρι το καλοκαίρι η ΔΕΥΑΛ. Ήδη το έργο βρίσκεται στη φάση της προμελέτης (έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές εγκρίσεις) και αναμένεται εντός του επόμενου τετραμήνου να ολοκληρωθεί και η κύρια μελέτη η οποία βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης. Με το έργο η ΔΕΥΑΛ επιχειρεί να αυξήσει τα επίπεδα ασφαλείας στην περιοχή (όπου στο παρελθόν έχουν σημειωθεί ατυχήματα) αλλά και να απλοποιήσει την είσοδο στις εγκαταστάσεις της, όπου τώρα είναι περίπλοκη και προκαλεί κυκλοφοριακή φόρτιση στην συνοικία. Ταυτόχρονα θα τοποθετηθεί σύστημα φωτεινής σηματοδότησης (για τους πεζούς) ενώ στον κόμβο θα επιτρέπονται όλες οι κινήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι. 

Αποκλειστικό: Όλη η αλήθεια για τις περικοπές στο ...Ειδικό Μισθολόγιο των Στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ, επίδραση στους Αποστράτους κλπ

     Παραθέτουμε το από 18-12-2012 έγγραφο του ΓΛΚ ως απάντηση στην από 10-12-2012 επιστολή του Αναπληρωτού Υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα με τίτλο "Αιτήματα στρατιωτικών συνταξιούχων". Για την ιστορία στις 08-12-2012 τον επισκέφθηκαν 2 συνάδελφοι μας στο γραφείο του στη Λαμία και του παρέδωσαν το Μακελειό στις συντάξεις και τα μερίσματα των αποστράτων το Επιχειρήματα για τη μη Επιβολή Διπλής Μείωσης στις Συντάξεις των Αποστράτων και το Επιχειρήματα μη πρόσθεσης του μερίσματος των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ στη μικτή Σύνταξη των Αποστράτων σε εφαρμογή του ν.4093/2012
     Βλέπουμε λοιπόν ότι: (1) Εκτός από τις ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ ενώσεις αποστράτων της Αθήνας και των Παραρτημάτων τους στην επαρχία (Λάρισα, Ξάνθη, Πιερία, Μαγνησία, Καρδίτσα, Τρίκαλα κλπ), έχουν ενεργοποιηθεί και μεμονωμένοι απόστρατοι. (2) Ο κ. Σταϊκούρας αν και έχουμε πολάκις καταφερθεί εναντίον του, όταν ενημερώθηκε ορθά, ενδιαφέρθηκε αμέσως και αναζήτησε απάντηση επί του αιτήματος μας να μην αδικηθούμε και πάλι (3) Ουδείς γνωρίζει το μέγεθος της αδικίας που πρόκειται να συντελεστεί εις βάρος των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ. Ουδείς γνωρίζει τι υπέγραψε, αλλά και ουδείς γνωρίζει τι δεν υπέγραψε. Δυστυχώς όλοι τους έβλεπαν μόνον αριθμούς. Το ίδιο διαπιστώσαμε κι εμείς στη Λάρισα με όσους βουλευτές συναντηθήκαμε. Οι μόνοι που δεν καταδέχτηκαν να απαντήσουν ούτε καν στο αίτημα μας για συνάντηση ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ κ. Λαμπρούλης και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Σαχινίδης, ο οποίος μας αγνοεί επιδεικτικά εδώ και 2 χρόνια. Είναι και ο μοναδικός που πιθανόν να γνωρίζει λεπτομέρειες για το μακελειό στις συντάξεις των αποστράτων και στους μισθούς των εν ενεργεία συναδέλφων μας.  
     Επί της ουσίας της απάντησης του ΓΛΚ προς τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Σταϊκούρα διαπιστώνουμε ότι: (1) Στην υποπαράγραφο 1β παραδέχεται ότι υπάρχουν δύο αντικρουόμενες γνωμοδοτήσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρείου. Κατά την άποψη μας ισχύει η προγενέστερη. (2) Στην παράγραφο 2 αναγράφεται καθαρά ότι η αναδρομικότητα αφορά όλα τα ειδικά μισθολόγια. Δείτε κι εδώ Αναδρομικές Κρατήσεις vs Αναδρομικές Επιστροφές. (3) Στην παράγραφο 3 φαίνεται ότι μας κάνουν και χάρη αν και ένας κακοπροαίρετος θα έλεγε ότι ο ΥΠΕΘΑ ή δεν ξέρω ποιος άλλος, σκέφτηκε "το 2014 θα είναι άλλος, εγώ να τη βγάλω καθαρή". Έτσι το 2013 η μεσοσταθμική μείωση των εν ενεργεία στελεχών και κατά συνέπεια των αποστράτων ανέρχεται στο 8% (μικρότερη στους μικρούς βαθμούς και μεγαλύτερη στους μεγάλους γι' αυτό και καταρρακώνονται οι συντάξεις των αποστράτων που οι αποστρατευτικοί βαθμοί, όπως είναι φυσικό, είναι και μεγαλύτεροι). Σημειώνεται εδώ ότι δεν υπολογίζεται η κατάργηση των οδοιπορικών που κάλυπταν ένα μικρό μόνον μέρος των υπερωριών, ούτε και η κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας. (4) Στην ίδια παράγραφο αναφέρεται και δεν επιδέχεται παρερμηνείας ότι το 2014 θα υπάρξει νέο μισθολόγιο για τους στρατιωτικούς όπου η μεσοσταθμική μείωση θα ανέλθει στο 10% (Φυσικά με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, αφορά και τους αποστράτους). Άρα τα περί "όχι άλλων μειώσεων" που δηλώνει ο κ. Πρωθυπουργός "αν κάνουμε ότι πρέπει", ισχύει για όλους τους άλλους Έλληνες, όχι όμως για τα παιδιά του άλλου Θεού, τα εν ενεργεία στελέχη των ΕΔ και των ΣΑ. Καλοπροαίρετα πιστεύω ότι δεν τον έχουν ενημερώσει ορθά. Είμαι σίγουρος ότι οι πρόεδροι των ΝΠΔΔ Ενώσεων Αποστράτων στη συνάντηση που θα γίνει τις επόμενες ημέρες, θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και θα ενημερώσουν όπως πρέπει τον κ. Πρωθυπουργό. (5) Τέλος, στην παράγραφο 4 φαίνεται καθαρά ότι η κλιμακωτή μείωση των συντάξεων 5 ή 10 ή 15% του Ν.4093/2012, αφορά και τους αποστράτους.


     ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Είναι φυσικό και μέχρις ενός σημείου λογικό, μέσα στην αγωνία να σώσουν την Ελλάδα οι κυβερνώντες, όπως δήλωναν (δεν είναι ειρωνικό) να έβλεπαν μόνον αριθμούς ή να τους έπαιρναν έτοιμους, πλην όμως σήμερα με νηφαλιότητα μπορούν να διορθώσουν στο μέτρο του δυνατού οφθαλμοφανείς αδικίες, που αφορούν στα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη των ΕΔ και ΣΑ στα παρακάτω θέματα: (1) Το μισθολόγιο των εν ενεργεία συναδέλφων να είναι λόγω των ιδιαιτεροτήτων του, πράγματι ειδικό  και όχι φτωχολόγιο. Δεν είναι τυχαίο ότι το πιο σύντομο ανέκδοτο που κυκλοφορεί μεταξύ των συναδέλφων μας, είναι μια φράση "...Ειδικό Μισθολόγιο ΕΔ και ΣΑ". (2) Οι απόστραρτοι να υποστούν μία και όχι τρεις μειώσεις στις συντάξεις τους. (3) Τα μερίσματα των μετοχικών ταμείων ως μη επιδοτούμενα - χρηματοδοτούμενα από το κράτος να μην προστεθούν στη σύνταξη προκειμένου να καθορισθεί η κλιμακωτή μείωση ή να προστεθούν κατά το ήμισυ. (4) Να αρθούν τα αντισυνταγματικά ηλικιακά κριτήρια που στάθηκαν αφορμή για περαιτέρω μειώσεις στις συντάξεις των αποστράτων (προεκλογική υπόσχεση ΝΔ). (5) Να αρθούν οι περιορισμοί στην εργασία των αποστράτων. Δεν βοηθούν στη μείωση της ανεργίας, την επαυξάνουν.

"Μετά τη θέσπιση της ΑΟΖ" και "ΑΟΖ και διαπραγματεύσεις" του Νίκου Λυγερού

ΑΟΖ και διαπραγματεύσεις
     Μετά τη θέσπιση της ελληνικής ΑΟΖ πρέπει να ασχοληθούμε εντατικά με το θέμα της οριοθέτησης μέσα στο πλαίσιο του Δικαίου της Θάλασσας. Αυτό το στάδιο είναι πολύ σημαντικό σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε πρακτικό. Σε εθνικό διότι δείχνει σε όλους την αξία και την ικανότητα της ομάδας που αντιπροσωπεύει την Ελλάδα στις διαπραγματεύσεις. Σε πρακτικό διότι το πεδίο πρέπει να είναι ξεκάθαρο, για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε στρατηγικούς επενδυτές στην ΑΟΖ. Επιπλέον σε αντίθεση με την θέσπιση, οι οριοθετήσεις γίνονται πάντα με διμερείς σχέσεις, κατά συνέπεια οι διαπραγματεύσεις είναι απαραίτητες. Σε αυτή τη φάση πρέπει να λειτουργήσουμε στρατηγικά και πάντα βέβαια στο πλαίσιο που προβλέπουν τα άρθρα του Δικαίου της Θάλασσας. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να κάνουμε μια ανάμειξη μεταξύ ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας, αλλιώς δεν θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε την ευελιξία της ΑΟΖ ως οικονομική έννοια. Πρέπει επίσης να μην πέσουμε στην παγίδα της λεγόμενης συνολικής επίλυσης με πολλά κράτη, διότι αυτή η διαδικασία επιτρέπει τα πάντα λόγω της θεωρίας παιγνίων. Οι στρατηγικές συμπεριφορές είναι σε αυτό το πλαίσιο τόσο πολύπλοκες που το τελικό αποτέλεσμα είναι ριψοκίνδυνο. Πρέπει να υπενθυμίσουμε σε όλους ότι οι έρευνες για τους υδρογονάνθρακες και στη συνέχεια η εξόρυξη και η εκμετάλλευση έχουν ανάγκη μόνο και μόνο μία οριοθέτηση στη περιοχή ενδιαφέροντος. Συνεπώς δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να γίνουν ταυτόχρονα οριοθετήσεις σε ένα γενικό πλαίσιο. Επίσης κάθε οριοθέτηση είναι ανεξάρτητη από τις προηγούμενες και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δεδικασμένο. Ακόμα και αν προωθηθεί σε γενικό πλαίσιο η χρήση της μέσης γραμμής δεν πρέπει να εισχωρήσουμε σε μια γενική διαπραγμάτευση, διότι τα πράγματα μπορούν ν' αλλάξουν πολύ γρήγορα, ειδικά αν υπάρξει ένα πεδίο δράσης για τους νομικούς από τα διάφορα κράτη. Πρέπει λοιπόν να είμαστε συγκεκριμένοι και να παραμείνουμε σ' ένα ξεκάθαρο τοπίο για τις διαπραγματεύσεις των οριοθετήσεων, διότι γνωρίζουμε ήδη ότι όταν βιαζόμαστε και βάζουμε μαζί πολλές έννοιες πάνω στην ίδια συμφωνία είναι δύσκολο να μην χτυπηθεί νομικά για οποιαδήποτε λεπτομέρεια. Σημασία δεν έχει να κάνουμε μόνο καλές διαπραγματεύσεις, πρέπει και το αποτέλεσμα να είναι ανθεκτικό για να έχει διαχρονικότητα και αξία για την πατρίδα μας. 
Μετά τη θέσπιση της ΑΟΖ
     Όσοι παλεύουν εδώ και χρόνια, για να μην πούμε δεκαετίες, για την ελληνική ΑΟΖ καταλαβαίνουν ότι δικαιώνονται όλο και περισσότερο με τις εξελίξεις που είχαμε τώρα. Κι αν μερικοί ραγιάδες βρίζουν τους μαχητές της ΑΟΖ, δεν έχει καμία σημασία, διότι είναι απεγνωσμένες κινήσεις που δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα. Στην πραγματικότητα, ακόμα και αυτοί καταλαβαίνουν ότι το θέμα της ελληνικής ΑΟΖ και της θέσπισής της δεν μπορεί πια να πάει πίσω όσο και να το θέλουν. Ο ελληνικός λαός είναι πλέον ενημερωμένος για όλες τις κινήσεις τους και τα επιτεύγματα των μαχητών της ΑΟΖ. Βλέπει επίσης και τι γίνεται στην Κύπρο και πόσο η ΑΟΖ αποτελεί μια εθνική αξία κι ένα δείγμα υψηλής στρατηγικής ακόμα και από ένα, υποτίθεται, μικρό κράτος δίχως μεγάλες ικανότητες. Τώρα όμως που αποκτά μια γεωπολιτική αξία, αναγκάζονται όλοι να αποδεχθούν την ορθότητα της όλης στρατηγικής. Γι’ αυτό το λόγο ας ξεπεράσουμε το φθόνο και τις σκοπιμότητες, τα πολιτικάντικα και τα κομματικά που δεν προσέφεραν ποτέ τίποτα στην πατρίδα μας κι ας ασχοληθούμε επιτέλους με τα δεδομένα της ελληνικής ΑΟΖ μετά τη θέσπιση. Διότι εδώ βρίσκεται η ουσία για το λαό μας. Διότι κάποιος μια μέρα πρέπει να πει «φτάνει»! Δεν υπάρχει άλλη δικαιολογία για να παραμείνουμε μέσα στη μιζέρια και την ηττοπάθεια. Πρέπει λοιπόν να προετοιμαστούμε για την επόμενη πραγματικότητα με το απέραντο γαλάζιο στα χέρια μας, για να δημιουργήσουμε το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας. Μέσα στη ζωή το γαλάζιο είναι τόσο σπάνιο που, όπως λένε και οι μαθητές, πρέπει ν’ αρπάξουμε κάθε ευκαιρία για να το έχουμε μαζί μας. Τώρα και οι μαθητές, και όχι μόνο οι μαχητές της ΑΟΖ, αντιλαμβάνονται όλο το έργο που υπάρχει πίσω από την αρχή της διαδικασίας. Γι’ αυτό πρέπει να δώσουμε κουράγιο στους δικούς μας για να ξέρουν ότι υπάρχουμε στο πλάι τους, για να μπορέσουν μαζί μας μέσα από το έργο να δώσουν κουράγιο και στους επόμενους, τους συνανθρώπους του μέλλοντος που περιμένουν τα πάντα από εμάς. Τώρα συνειδητοποιούμε όλα τα στάδια του αγώνα μας και επινοούμε και τα επόμενα. Τώρα είμαστε έτοιμοι για την αρχή, αλλά πρέπει να το μάθουν και οι άλλοι. Πρέπει οι φοιτητές μας να κατανοήσουν ότι υπάρχουν πια τομείς που θα ανοίξουν λόγω της ελληνικής ΑΟΖ και θα πρέπει να αξιοποιήσουν αυτές τις νέες δυνατότητες για να μη μείνουν στο περιθώριο την ώρα της αρχής και της αλλαγής. Μαθηματικά, πληροφορική, θερμοδυναμική, γεωλογία, σεισμολογία, ναυτιλιακά, οργανική χημεία, δίκαιο της θάλασσας είναι οι επόμενοι τομείς ανάπτυξης και δεν πρέπει να ξεχάσουμε τους μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς. Σε κάθε επίπεδο υπάρχει μια δυνατότητα ανάπτυξης, όταν ξέρουμε ότι η ελληνική ΑΟΖ έχει την ικανότητα να φέρει την ανάκαμψη της οικονομίας μας. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας και την ενημέρωση προς όλους για να φάνε τη σκόνη μας όλοι οι ραγιάδες.

Ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ Λάρισας στο extra3 μέσω skype (video)

     Δε γνωρίζουμε πως μας βρήκαν στη Λάρισα. Η αφορμή πάντως ήταν το άρθρο - επιστολή του κυρίου "Μ" και το τι επακολούθησε μετά, κυρίως με επιστολές και e-mail ακόμα και στο γραφείο του Πρωθυπουργού με όχι και τόσο ...κομψό περιεχόμενο. Ελπίζουμε πάντως ακόμη και τώρα να κατανοήσουν τη μεγάλη αδικία εναντίον των αποστράτων αλλά και των εν ενεργεία στελεχών που η ροή της συζήτησης δεν επέτρεψε να γίνει αναφορά. Ευχαριστούμε τα Σταράτα Λόγια που έγραψαν και μας έστειλαν το παρόν video.

Τετάρτη, 26 Δεκεμβρίου 2012

Το εργασιακό των Αποστράτων από 01-01-2013 (video)

Ομιλία - τοποθέτηση του προέδρου του Συνδέσμου Αποφοίτων ΣΣΑΣ στην Ενημερωτική Εσπερίδα που διοργάνωσε ο υπόψη Σύνδεσμος στη ΛΑΕΔ στις 16 Δεκ 2012, επί του θέματος του Εργασιακού των Αποστράτων μετά την 1 Ιαν 2013.
 http://www.apofoitoissas.gr/

Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2012

Αναδρομικές Κρατήσεις vs Αναδρομικές Επιστροφές

Τελικά σε ορισμένους απόστρατους τα αναδρομικά δε θα είναι το μεγάλο τους πρόβλημα. Και αυτό γιατί εκτός από τις αναδρομικές κρατήσεις θα υπάρξουν και αναδρομικές επιστροφές λόγω της μείωσης της βασικής σύνταξης. Με την παλαιά μεγαλύτερη βασική σύνταξη έγιναν μεγαλύτερες κρατήσεις στην 1η και στη 2η ΕΑΣ, στη μείωση του 20% πάνω από 1.200 ευρώ, στη μείωση του 40% πάνω από τα 1.000 ευρώ και της μείωσης του 12% πάνω από 1.300 ευρώ. Αναλυτικότερα στο παράδειγμα της εικόνας

 

Σύνταξη Αποστράτου Ιανουαρίου 2013

Δείτε έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους όπου αναλύεται η σύνταξη Ιανουαρίου 2013 Αποστράτου με μισθολογικό βαθμό μικρότερο του Σχη. Με μεγαλύτερη λεπτομέρεια ανάλυση, φαίνεται στην επόμενη εικόνα. Αναδρομικές κρατήσεις στη σύνταξη Ιανουαρίου δεν υπάρχουν. Αναμένονται τον επόμενο μήνα. Φυσιολογικά θα γίνει συμψηφισμός και με τις αναδρομικές επιστροφές (μεγαλύτερες κρατήσεις σε 1η και 2η ΕΑΣ, 20 ή 40% και 12%), λόγω μεγαλύτερης βασικής σύνταξης


Χριστουγεννιάτικα τραγούδια

1. Άντζυ Σαμίου - Τα πιο γλυκά Χριστούγεννα// 2. Δέσποινα Βανδή - Χριστούγεννα// 3. Αποστολία Ζώη & 4play - Το καλύτερο δώρο// 4. Θάνος Καλλίρης - Τα Χριστούγεννα// 5. Σάκης Ρουβάς - Χρόνια πολλά// 6. Ειρήνη Μερκούρη - Άγιε μου Βασίλη// 7. Διάφοροι - Χριστούγεννα// 8. Τόλης Βοσκόπουλος - Απόψε// 9. Μιχάλης Χατζηγιάννης - Χριστούγεννα// 10. Καίτη Γαρμπή - Ο Αι Βασίλης πάλι θάρθει//

Δευτέρα, 24 Δεκεμβρίου 2012

Χριστουγεννιάτικες Ευχές Αντηλλάγησαν στην ΕΑΑΣ Λάρισας


Χριστουγεννιάτικη Εορτή στην 1η ΣΤΡΑΤΙΑ



     Εορταστική ατμόσφαιρα επικράτησε σήμερα Δευτέρα 24 Δεκ 2012 στο Στρατηγείο της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ. Από το πρωί χορωδίες της 110 Π.Μ. της 32 ΜΠΠ, του ΤΣ/1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ, του Βρεφονηπιακού Σταθμού της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ και του Συλλόγου Ποντίων Λάρισας έψαλλαν τα κάλαντα στο Διοικητή και το προσωπικό της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ. Ακολούθως, οι Διοικητές των Μονάδων της Φρουράς Λάρισας επισκέφτηκαν το Στρατηγό Διοικητή της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ για ανταλλαγή ευχών και στις 11:30 πραγματοποιήθηκε εορταστική εκδήλωση για το σύνολο του πολιτικού και στρατιωτικού προσωπικού στην Αίθουσα τιμών του Στρατηγείου. 


     Κατά την υπόψη εορτή πραγματοποιήθηκε και η βράβευση των αριστούχων μαθητών των τέκνων των εν ενεργεία στρατιωτικών και υπαλλήλων του ΥΕΘΑ που αρίστευσαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2011-2012.

Κυριακή, 23 Δεκεμβρίου 2012

Καρτερία - Θάρρος - Σοφία

     Το έστειλε ένας φίλος επ' ευκαιρία των εορτών των ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ και του ΝΕΟΥ ΕΤΟΥΣ.  

"Nα σας δώσει ο Θεός την ΚΑΡΤΕΡΙΑ να δέχεστε τα πράγματα που δεν μπορείτε να αλλάξετε, ΘΑΡΡΟΣ να αλλάξετε τα πράγματα που μπορείτε, ΣΟΦΙΑ να ξέρετε τη διαφορά ανάμεσά τους."

"Απασχόληση Συνταξιούχων" - Ερωτήσεις προς το ΓΛΚ και Απαντήσεις από το ΓΛΚ

     Πριν λίγες ημέρες είχαμε αναρτήσει την Απάντηση ΓΛΚ επί θεμάτων "Απασχόλησης Συνταξιούχων" με σχολιασμό δικό μας και μέλους της ΕΑΑΣ Λάρισας, ότι καλό ήταν να έχουμε και τις ερωτήσεις. Ο Αρχιπλοίαρχος (Ο) Π.Ν. ε.α. κ. Γιάννης Βιδάκης το είδε και μας έστειλε τις ερωτήσεις που συνέταξε και υπέβαλε ο ίδιος στο ΓΛΚ. ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ...