---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

31.01.2013 - Τι είπε ο Α/ΓΕΕΘΑ για το ΒΟΕΑ


Προτάσεις Παραρτήματος Μαγνησίας της ΕΑΑΣ προς τα μέλη του ΔΣ της ΕΑΑΣ


Αγαπητοί Συνάδελφοι κ.κ. Πρόεδρε, Αντιπρόεδρε-Δ. Σύμβουλε και Μέλη (με e-mail) του ΔΣ/ΕΑΑΣ,
Σήμερα, 31-1-2013,  πέφτουν οι "μάσκες", τα "δήθεν", τα "θα εξετάσουμε", "θα..θα..θα..". Πλέον, δεν υπάρχουν τα "δικαιολογίες¨", "κέρδος χρόνου", "αυτοί είναι δικοί μας", "οι δεδομένοι" και ήλθε ο καιρός να εξαφανιστούν οι "ευγενείς και συνετές συμπεριφορές". Και πλέον δεν μας κοιμίζει η  παρουσία 2 ε.α Αξκών ως ΥΦΕΘΑ! Άλλωστε, "αρχή άνδρα δείκνυσι"!! Τα "lexotanil" δεν θα επαρκέσουν και πολλοί θα αμαρτήσουν "βρίζοντας" μπροστά στα ΑΤΜ! Αν και είχαμε προειδοποιήσει με email τους συναδέλφους του Παρ/τός μας ότι επέρχονται δραματικές μειώσεις! Πολλοί αγνόησαν την ιδιότητα (Αξκός Οικον.) του υπογράφοντα ΚΑΙ βαυκαλίζονταν με διάφορα άλλα, κατά την άποψή μας, υποβολιμαία, λες και δεν θα επέρχονταν η ώρα της αλήθειας. Και ιδού αυτή: ο υπογράφων με 44 έτη συντάξιμης υπηρεσίας και Σύνταξη Δκτού Στρατιάς, έλαβα σύνταξη 1.215 ευρώ!!! Θα μάθατε ή θα μάθετε και για σας, αλλά και για όλους.Ακούω εδώ και καιρό τις "εξομολογήσεις" - φαίνεται ότι, ίσως λόγω ηλικίας ή υπομονετικότητας, εμπνέω εμπιστοσύνη - πολλών συναδέλφων, που βρίσκονται στα όρια της απελπισίας, ιδιαίτερα οι κάτω των 55 ετών και, σκέπτομαι, τι θα γίνει από αύριο! Υπάρχουν ε.α. συνάδελφοι, που λόγω υποχρεώσεών τους -όχι σπατάλης- μας ζήτησαν να τους βρούμε ή μόνοι τους βρήκαν χειρωνακτικές εργασίες (π.χ. μάζεμα ελαιών, σοβατίσματα) για να επιβιώσουν! Σε τέσσερις περιπτώσεις, ενεργήσαμε έρανο μεταξύ μας  για να συνδράμουμε ε.α αξκούς να "βγάλουν" τον μήνα! Και το τραγικότερο, σε δύο περιπτώσεις, πάλι με έρανο μεταξύ μας, καλύψαμε τα στοιχειώδη έξοδα κηδείας !! Μάλιστα, όσο και αν φαίνεται απίστευτο, μια και μιλάμε για Αξκούς! Και ακόμη ηχεί στα αυτιά μου η κυνική φράση, κατά την ημερίδα της 7ης Νοε 2012 στο Πολεμικό Μουσείο, όταν ζητήσαμε την έγκαιρη καταβολή του βοηθήματος θανάτου: "αγαπητέ μου, το βοήθημα αυτό δεν είναι έξοδα κηδείας"!!


Αγαπητοί Συνάδελφοι του ΔΣ/ΕΑΑΣ,

Διεκδικήσατε την ψήφο μας και εκλεγήκατε για να εκπροσωπείτε όλους τους  ε.α. Αξκούς, κατά το πνεύμα του ειδικού ιδρυτικού Νόμου (ΝΔ 1171/72, ΦΕΚ Α΄ 82) της ΕΑΑΣ, σκοπός της οποίας, κατά το άρθρ. 2, είναι, μεταξύ άλλων : «2γ. Η επιμέλεια των συμφερόντων και η παρακολούθησις και διεκπεραίωσηις των γενικών ζητημάτων των μελών αυτών. ... και  2ε. Η μέριμνα δια την διατήρησιν και βελτίωσιν της κοινωνικής αυτών θέσεως». Δεν θα σας ερωτήσω αυτό που είναι στα χείλη όλων των μελών μας (δηλ. τι κάνατε εσείς); Αλλά θα σας προτείνω τα εξής:

1. Συγκαλέστε αμέσως έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο και αποφασίστε την άμεση κινητοποίηση όλων των μελών και όλων των Παραρτημάτων όλης της Χώρας, έστω με την αίρεση της συναντήσεως με τον Πρωθυπουργό, που δεν πιστεύω να αποδώσει κάτι απτό και ουσιαστικό! Χαράξτε γραμμή, οπλίστε μας με επιχειρήματα, περιχαρακώστε το μεγάλο μας όπλο, την μη πολιτικοποίησή μας. Χωρίς ενιαία γραμμή, κινδυνεύουμε να "μαλώνουμε"στο τέλος μεταξύ μας (δές τε μερικές ανακοινώσεις κάποιων συναδέλφων, που δυστυχώς, προβάλλουν τις κομματικές τους επιλογές). Ας εξετασθεί, αν πρέπει να επιδίδουμε ψηφίσματα ή αιτήματα κλπ στους τοπικούς βουλευτές, όταν τα θέματα θα εξετασθούν από τους ΥΕΘΑ & ΥΦΕΘΑ.

2. Συγκαλέστε μέσα σε 5 μέρες, όλες τις κινήσεις, σωματεία, συνδέσμους κλπ (ΑΚΙΣ, ΠΟΣ, ΛΑΣ κλπ), συμφωνείστε στις βασικές γραμμές, ορίστε 1 ή 2 εκπροσώπους τύπου και βγείτε στα ΜΜΕ, καλέστε δημοσιογράφους και ενημερώστε, αλλά με βάση στοιχεία και όχι τα γενικόλογα περί Θερμοπυλών, κλπ. Η κοινωνία βλέπει ότι δεν είναι όλοι οι Αξκοί στην πρώτη γραμμή ή κομμάντος, αλλά η κοινωνία δεν ξέρει -και σας το λέω μετά λόγου γνώσεως- τί σημαίνει στρατιωτικό πειθαρχικό δίκαιο, τί σημαίνει μη πληρωμή υπερωρίας, τί σημαίνει επιφυλακή, τι σημαίνει "διαταγή, έλα αμέσως μέσα", δεν θυμάται ότι στον σεισμό π.χ. της Θεσσαλονίκης το 1978, όλοι  "τρέχαν" προς την έξοδο από την Πόλη και οι μόνοι που πηγαίναν αντίθετα ήταν ο Κ. Πυλαρινός (Νομάρχης τότε) και οι Αξκοί (και ας είχαν οικογένειες) !!

3. Καταγράψτε σε συνεργασία με την ΑΚΙΣ και την ΠΟΣ (μέλη των οποίων είμαστε πολλοί Αξκοί), αλλά και την ΔΟΙ/ΓΕΣ (εδώ μπορεί να βοηθήσει και ο Σύνδεσμος Αποστράτων Αξκών Οικονομικού, Πρόεδρος ο Υπτγος ε.α. Κονταράκης Αλ., τηλ.6945546213), το συντομότερο, όλα τα επείγοντα οικονομικά ζητήματα (αφού τελικά όλα είναι οικονομικά), ενημερωθείτε όλοι σας, αλλά αποστείλτε και στα Παραρτήματα τις θέσεις σας, ώστε όλοι να κινούμαστε στην ίδια γραμμή. Δυστυχώς, δεν έχουμε εμπειρία κινητοποιήσεων, γι΄ αυτό χρειάζεται να υπάρχει ενιαία γραμμή. Ο κίνδυνος να "ξεφύγουν" κάποιοι είναι προφανής (θυμίζω την κινητοποίηση της 30/9/2011, όπου με το "μπάσιμο" μερικών στην Πύλη του ΓΕΣ, αντί να προβληθούν τα αιτήματα, ασχολήθηκε όλη η Ελλάδα με την παραβίαση (το μόνο κέρδος ή "αποκάλυψη" του αλήστου μνήμης Μπεγλίτη).

4. Καλές οι προσφυγές στα Δικαστήρια και μέσα στο Δημοκρατικό πνεύμα, που μας διέπει όλους, αλλά είναι χρονοβόρες. Εδώ για πολλούς υπάρχουν φλέγοντα θέματα επιβιώσεως. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται να αρθούν τα όποια "νομικίστικα" εμπόδια υπάρχουν και:

α. Το ΕΚΟΕΜΣ να καταβάλλει μέχρι 15 Φεβ. το 50% του βοηθήματος (και όχι κουτσουρεμένου), που είναι να καταβάλει την 5 Απρ. 2013 (τότε να δώσει  το υπόλοιπο). Αυτό αποτελεί πραγματική ανάσα για όλους εμάς, που κινδυνεύουμε ή βρισκόμαστε στα όρια να μπούμε και φυλακή! Άλλωστε, το τρίμηνο, που δεν προκαταβλήθηκε, ήταν για "εναρμόνιση" προς το ΜΤΣ!!

β. Το ΜΤΣ, να μεθοδεύσει από τώρα την καταβολή του μερίσματος (και πάλι χωρίς περαιτέρω μειώσεις) όχι την 5 Απρ 2013, αλλά την 10η Μαρτίου, ώστε και αυτόν τον μήνα που θα συνεχίζονται οι διπλές μειώσεις με τα αναδρομικά τους να υπάρξει άλλη μία ανάσα για όλους εμάς που υποφέρουμε.
γ. Το βοήθημα θανάτου από το ΜΤΣ, σε περιπτώσεις όπως αυτές που προαναφέραμε, να καταβάλλεται το πολύ εντός διμήνου (επιτέλους για κάποια πράγματα πρέπει να υπερκεραστούν τα κωλύματα).
δ. Η επικείμενη καταβολή του ΒΟΕΑΑ να μην αναστείλει τις κινητοποιήσεις μας.

5. Οι διεκδικήσεις και οι διαμαρτυρίες μας να μην περιορισθούν μόνον στα οικονομικά ζητήματα, αλλά να καλύψουν και τα άλλα σοβαρά εθνικά ζητήματα για το οποία αγωνιούμε.

6. Συντονιστείτε με τις άλλες 2 ΕΑΑΝ - ΕΑΑΑ , για τη συνεργασία και τον συντονισμό με τα Σωματεία και Συλλόγους των ΣΑ (ΕΛ.ΑΣ-Πυροσβ-Λιμεν) και ενημερώστε και τα Παραρτήματα, ποια είναι (αν υπάρχουν) τα όρια της συνεργασίας (Π.χ. ενόψει νέου μισθολογίου: δεχόμαστε ως βάση τον ΒΜ Δνέα  ή ενόψει ενοποίησης  ΜΤ, πού συμφωνούμε  κλπ). Προσοχή: ελλοχεύει ο κίνδυνος να κινούνται ορισμένοι δικοί μας "δίκην" Συλλόγων !!!

7. Αν κάποιος από το ΔΣ/ΕΑΑΣ αισθάνεται ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των δράσεων που απαιτεί η εφαρμογή του άρθρου 2, που προαναφέραμε ή διαφωνεί ριζικά, καλύτερα να παραιτηθεί. Αυτό δεν είναι ντροπή, αλλά σωστή στάση. Αυτό βεβαίως, ισχύει και για τον υπογράφοντα, αν του ζητηθεί με απόφαση του ΔΣ ότι κινείται εκτός γραμμής ΕΑΑΣ και "ενσπείρει ζιζάνια"!

Το κείμενο του παρόντος αναγνώσθηκε τηλεφωνικά στα λοιπά μέλη του Τοπικού Συμβούλιο, τα οποία και συμφωνούν στην αποστολή του. Η συμφωνία θα καλυφθεί με την υπογραφή τους.

Tο e-mail, με κρυφή κοινοποίση αποστέλλεται σε όλα τα Παραρτήμα και στα μέλη μας (με e-mail), για ενημέρωση και κατά την κρίση τους περαιτέρω κινήσεις.

Ο Πρόεδρος του ΤΣ Παρ/τος ΕΑΑΣ Ν. Μαγνησίας,
Αθανάσιος Κ.Γκουζής, Υποστράτηγος (Ο) ε.α., 6944815236, *7815236, akgouzis@gmail.com

Χαρακτηριστικά του στρατηγικού ηγέτη του Νίκου Λυγερού

Αν και πολλοί θεωρούν ότι ο ηγέτης πρέπει να είναι δίκαιος, το πρέπον είναι διαφορετικό, αλλιώς θα είχαμε μόνο και μόνο το χαρακτηριστικό του δικαστή, ενώ ξέρουμε ότι η στρατηγική εμπεριέχει τη νομική που εμπεριέχει την πραγματικότητα. Μόνο που αυτή δεν είναι παρά μόνο το πρώτο στάδιο, το επόμενο είναι η πράξη και στη συνέχεια έχουμε το όραμα, που είναι μια μετα-στρατηγική οντότητα, μετά έχουμε την ουτοπία, που παράγει την επόμενη πραγματικότητα, και τελικά το αδιανόητο που είναι η πηγή έμπνευσης για τους εφευρέτες και τους ηγέτες που έχουν ευρηματικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο είναι πιο κατανοητή η παράδοξη έκφραση περί του ηγέτη. Ο ηγέτης είναι αυτός που είναι στρατηγικά άδικος με όλους. Μέσω του χρόνου μπορούμε να απορρίψουμε το παράλογο μιας απλοϊκής προσέγγισης. Όντως η φαινομενικά αδικία μπορεί να ενοχλεί αυτούς που κοιτάζουν, ενώ αυτοί που βλέπουν κατανοούν ότι πρόκειται για μια μετα-δικαιοσύνη. Με άλλα λόγια, ο ηγέτης προετοιμάζει την επόμενη πραγματικότητα που θα είναι δίκαιη. Και τα παραδείγματα του Μέγα Αλέξανδρου ή του Κολοκοτρώνη είναι χαρακτηριστικά. Αν συνδυάσουμε αυτά τα δεδομένα με την ιεραρχία της τακτικής, του επιχειρησιακού, της στρατηγικής και της υψηλής στρατηγικής τότε μπορούμε να αντιληφθούμε την πολυπλοκότητα του παράδοξου σε σχέση με την ορθολογική σκέψη, αφού η υψηλή στρατηγική μπορεί να αναιρέσει όλο το προηγούμενο πλαίσιο λόγω της αναγκαιότητας. Με άλλα λόγια ο ηγέτης είναι εξωπραγματικός, διότι παράγει την επόμενη πραγματικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο είναι δυνατόν να αναδείξουμε ένα υπέρ-νοούμενο του ηγέτη, το οποίο έχει άμεση σχέση με την στρατηγική. Και αυτό εκφράζεται με τον εξής νεολογισμό: στρατηγέτης. Η εξήγηση είναι απλή δίχως να είναι απλοϊκή. Το πρώτο σημείο είναι το εξής, τι είναι ένας ηγέτης δίχως στρατηγική; Απλώς ένας δικτάτορας, διότι δεν χρησιμοποιεί πια μια τέχνη του πολέμου που έχει επινοηθεί για τον αδύναμο που αντιμετωπίζει έναν ισχυρότερο αντίπαλο, γιατί θεωρεί ότι η ισχύς του είναι αυτονόητη. Έτσι δεν ακολουθεί πια αρχές, αφού είναι η αρχή που καθοδηγεί τα πάντα. Μια συνέπεια του πρώτου σημείου είναι το δεύτερο, δηλαδή τον εκφυλισμό της ανθρώπινης οντότητας, που προέρχεται από την επιρροή της εξουσίας πάνω στην ουσία. Η θεσμική εξουσία δεν συμβαδίζει απαραίτητα με την ηγεσία αλλά περισσότερο με την αυθαιρεσία. Ο στρατηγέτης δεν είναι αυθαίρετος διότι λειτουργεί με τους κανόνες της στρατηγικής και τις αξίες της υψηλής στρατηγικής. Έτσι, με αυτό το υπερ-νοούμενο μπορούμε να καθορίσουμε την ολότητα της πολυπλοκότητας του ηγέτη και έχουμε έναν ορισμό που εμπεριέχει την έννοια της αποτελεσματικότητας και της ανθεκτικότητας, έννοιες που σχετίζονται με τον στρατηγιστή και με τον στρατηγό. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να εκφραστούμε για την κοινή τομή χρησιμοποιώντας την έννοια του στρατηγέτη, που αποτελεί τον πυρήνα του ηγέτη και αναδεικνύεται στις πολεμικές φάσεις όπου δηλώνονται οι δυνατότητες που μετατρέπονται σε πραγματικότητες και μόνο για να έχουμε τα χαρακτηριστικά του στρατηγικού ηγέτη.

Το Παράρτημα Άρτας της ΕΑΑΣ αποκτά το δικό του blog

     Το Παράρτημα Άρτας αποφάσισε τη λειτουργία της σελίδας http://eaasartas.blogspot.gr/. Όπως μας ενημερώνουν, για κάποιο χρονικό διάστημα ακόμη θα διαμορφώνεται και ταυτόχρονα θα εκπαιδεύονται στο χειρισμό της αλλά ήδη έχει αναρτηθεί. Σκοπός η ενημέρωση των στελεχών - μελών του Παραρτήματος και όχι μόνο, για τα τεκταινόμενα στην ΕΑΑΣ αλλά και ότι άλλο κριθεί σκόπιμο να μεταδοθεί. Τέλος ζητούν σχόλια και προτάσεις για βελτίωση της.

ΠΑΡΑΔΟΞΟ - Επίθεση στην ιστοσελίδα της ΕΑΑΣ

Πρόσφατα, η Ένωση Αποστράτων Στρατού Ξηράς (ΕΑΑΣ), ανήρτησε το νέο της Ιστότοπο στη Δ/νση www.eaas.gr. Όλως παραδόξως, τον τελευταίο καιρό, δεχθήκαμε πολλαπλές κακόβουλες επιθέσεις με στόχο τη διακοπή της ορθής λειτουργίας της Ιστοσελίδας. Π.χ. σήμερα, 30 Ιανουαρίου ‘13, από 06.20 έως 07.30, δεχθήκαμε 3.500 επιθέσεις. Υπόψη ότι ο διακομιστής έχει αναρτημένες 450 περίπου ιστοσελίδες και η μόνη που δέχθηκε τις επιθέσεις, είναι η της ΕΑΑΣ. Παράδοξο, τυχαίο, πονηρό; Τι άλλο να σκεφτούμε, ποιους ενοχλούμε;
Εκ της ΕΑΑΣ

Σαν σήμερα μια μαύρη επέτειος. Τιμή και δόξα στους ήρωες !!!



Ο πρωθυπουργός και το ...εσώρουχο (video)

     Ηθοποιός του σερβικού αντίστοιχου τηλεοπτικού του "Candid Camera", παίρνει συνέντευξη από τον Σέρβο πρωθυπουργό Ivica Dacic. Ο πρωθυπουργός όμως δεν ξέρει ότι η δημοσιογράφος που κάθεται προκλητικά απέναντι του δεν φορά και εσώρουχο. Κάποια στιγμή το αντιλαμβάνεται, όπως φαίνεται και από το διαφημιστικό της εκπομπής, η οποία αναμένεται να μεταδοθεί αύριο Πέμπτη.



Thessalianews.gr

Θεώρηση Βιβλιαρίων Ασθενείας Μελών Ασφαλισμένων Συνταξιούχων

     Σας διαβιβάζουμε εγκύκλιο του ΟΠΑΔ σχετικά με τη θεώρηση των βιβλιαρίων ασθενείας των ασφαλισμένων για το έτος 2013, σύμφωνα με την οποία η θεώρηση θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα από 14-01-2013 έως 28-06-2013 ως εξής:
1) Οι εν ενεργεία υπάλληλοι (δημόσιοι και δημοτικοί) θα θεωρούν τα βιβλιάρια ασθενείας τους καθώς και τα βιβλιάρια των έμμεσων μελών τους, για τα οποία δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση νομιμοποιητικών εγγράφων, στην Υπηρεσία τους.
2) Τα βιβλιάρια όλων των συνταξιούχων θεωρούνται θεωρημένα, εφόσον συνοδεύονται κάθε φορά που προσέρχονται στις Υπηρεσίες μας ή σε παρόχους υγείας, από το τελευταίο τρίμηνο εκκαθαριστικό της σύνταξής τους.
3) Στις Υπηρεσίες μας θα θεωρούνται τα βιβλιάρια ασθενείας:
α. Των έμμεσων μελών των εν ενεργεία υπαλλήλων, για τα οποία απαιτούνται νομιμοποιητικά έγγραφα (π.χ. βεβαιώσεις σπουδών, ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, βάπτισης κ.λ.π.). Για να είναι δυνατή η θεώρηση των βιβλιαρίων των έμμεσων μελών θα πρέπει ο άμεσα εν ενεργεία ασφαλισμένος να προσκομίζει και το δικό του βιβλιάριο, αφού προηγουμένως έχει θεωρηθεί από την Υπηρεσία του.
β. Των έμμεσων μελών των συνταξιούχων, με την προσκόμιση του βιβλιαρίου του άμεσα συνταξιούχου, συνοδευόμενο από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

     Σημειώνεται ότι το να τεθεί η σφραγίδα θεώρησης επί του βιβλιαρίου δεν αρκεί. Πρέπει υποχρεωτικά να γίνει και η εργασία στην Εφαρμογή Απογραφής/Θεώρησης του ΟΠΑΔ-ΤΥΔΚΥ, για να είναι η διαδικασία ολοκληρωμένη και ο ασφαλισμένος απογραμμένος και το βιβλιάριό του θεωρημένο. Η σχετική διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά στην εγκύκλιο που επισυνάπτεται. Όλα τα βιβλιάρια θεωρούνται ενεργά μέχρι 28-06-2013, ημερομηνία λήξης θεώρησης- απογραφής.


ΤΙ  ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ 

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Προσφορά HOTEL ADONIS στην Πρέβεζα για τα μέλη μας

Προσφορά HOTEL LAKONIA στο κέντρο της Σπάρτης για τα μέλη μας



     Εν όψει της έναρξης του έτους 2013 και τον σχεδιασμό κρατήσεων, σας ενημερώνουμε για τη νέα μας πρόταση συνεργασίας. Υπόσχεση για την ποιότητα των υπηρεσιών μας αποτελεί η παρουσία μας επί 40 συναπτά έτη στον χώρο της φιλοξενίας και η διαρκής αναζήτηση για βελτίωση των παροχών μας. Η τελευταία ανακαίνιση του HOTEL LAKONIA το οποίο εδρεύει στο κέντρο της Σπάρτης ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2007 με απώτερο σκοπό να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη. Έτσι εξοπλίσαμε και τα 32 μας δωμάτια με: mini bar, απευθείας σύνδεση στο internet σε κάθε δωμάτιο, 24 ώρες room service, δορυφορική τηλεόραση 20” LCD και πολλές άλλες ανέσεις που κάνουν την διαμονή στο ξενοδοχείο μας, πιο ευχάριστη και δημιουργική. Οι τιμές που σας προσφέρουμε είναι:

Τύπος Δωματίου
Group
Μεμονωμένους

Official
Τρίκλινα
70,00 €
70,00

104,00  
Δίκλινα
50,00 €
55,00 €

91,00 €
Μονόκλινα
35,00 €
40,00 €

57,00 €

     Στις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνεται και το πρωινό. Υπάρχουν και τιμές με φαγητό ενημερώστε με εάν θέλετε, επίσης κάθε 20 άτομα, 1 μονόκλινο διαμένει δωρεάν. Ως corporate τιμές ισχύουν αυτές των μεμονωμένων. Επίσης περιλαμβάνεται στην τιμή και σύνδεσή internet μέσω δικτύου ADSL 24 MbpsΠροσβλέποντας σε μια προσοδοφόρα και μακροχρόνια συνεργασία θα βρίσκομαι στην διάθεσή σας στα:  Τηλ: 27310 28951/2, Fax: 27310 82257, Κιν: 6945553011, E-mail: info@lakoniahotel.gr, Web site: www.lakoniahotel.gr.


Διάθεση Υποδομών - Εγκαταστάσεων ΚΕΟΑΧ σε ε.ε. και ε.α. στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και σε μέλη των οικογενειών τους

"Αποκρυπτογράφηση" Σύνταξης Φεβρουαρίου 2013

     Πιθανόν οι περισσότεροι από εμάς να έχουν ήδη δει στα ΑΤΜ ή μέσω internet (e-banking) το ποσό που τους καταβλήθηκε για τη σύνταξη του μηνός Φεβρουαρίου 2013. Το ποσό είναι στον καθέναν από εμάς διαφορετικό και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, τους οποίους δύσκολα μπορεί να αποκρυπτογραφήσει κάποιος σε αυτή τη φάση. Σε γενικές γραμμές περιλαμβάνονται τα παρακάτω: (1) Αναδρομικές κρατήσεις και αναδρομικές επιστροφές από 1 Αυγούστου 2012 λόγω εξορθολογισμού του ειδικού μισθολογίου των ΕΔ και των ΣΑ (μείωση βασικού μισθού και συντελεστών), Χ ποσό. (2) Αναδρομικές κρατήσεις μηνός Ιανουαρίου 2013 λόγω μείωσης ποσού πάνω από 1.000 ευρώ (άθροισμα κύριας και μερισμάτων) 5 ή 10 ή 15 ή 20%, Ψ ποσό. (3) Μείωση σύνταξης μηνός Φεβρουαρίου Ζ ποσό. (4) Απροσδιόριστο ποσό (θετικό ή αρνητικό) εφορίας.

     Το ποσό (Χ + Ψ) σύμφωνα με  το ΥΠΟΙΚ θα κρατηθεί εφάπαξ έως του ποσού των 100 ευρώ, σε 2 δόσεις έως 250 ευρώ, σε 3 δόσεις έως 500 ευρώ, σε 4 δόσεις έως 750 ευρώ, σε 5 δόσεις έως 1.000 ευρώ, σε 6 δόσεις έως 1.500 ευρώ κλπ.

     Η σύνταξη που θα μας αναλογεί, όταν τελειώσουν οι αναδρομικές δόσεις, που όπως προαναφέραμε είναι διαφορετικές για τον καθένα μας και εξαρτώνται από το χρεωστούμενο ποσό θα είναι σύνταξη Ιανουαρίου μείον Ζ.


Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις

     Σε διαφορετικές ημερομηνίες θα καταβάλλονται στο εξής οι συντάξεις προκειμένου, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Εργασίας, να μην δημιουργείται πρόβλημα στις τράπεζες εξαιτίας της προσέλευσης μεγάλου αριθμού συνταξιούχων την ίδια μέρα.
     Το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΙΚΑ), θα καταβάλλει τις συντάξεις την προτελευταία εργάσιμη μέρα κάθε μήνα, την τελευταία εργάσιμη τα υπόλοιπα ταμεία, ενώ ο Οργανισμός Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ) και ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) μια ημέρα μετά.
     Συγκεκριμένα, οι συντάξεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, καταβάλλονται σήμερα, Τετάρτη, οι συντάξεις των άλλων Ταμείων στις 31 του μηνός και την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου θα καταβληθούν οι συντάξεις του ΟΓΑ και του ΟΑΕΕ.
     Χωρίς σύνταξη θα μείνουν από αυτόν το μήνα, περισσότεροι από 26 χιλιάδες δικαιούχοι του ΟΓΑ και του ΟΑΕΕ, οι οποίοι δεν προσήλθαν να απογραφούν, ενώ έχουν ήδη διακοπεί 11.095 συντάξεις του ΙΚΑ.
     Ο ΟΑΕΕ παρέτεινε την προθεσμία απογραφής έως τις 15 Φεβρουαρίου, ενώ έως τις 28 του ίδιου μήνα θα έχουν ολοκληρωθεί οι αντίστοιχες διαδικασίες για όλα τα ασφαλιστικά ταμεία.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόστρατοι να μην πλησιάσουν στα ΑΤΜ ή στα ταμεία των Τραπεζών αν δεν είναι προετοιμασμένοι ψυχολογικά.

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Απαντήσεις αναφορικά με τα προβλεπόμενα για το εργασιακό των συνταξιούχων στο νέο νομοσχέδιο

- Μέχρι το 47ο έτος της ηλικίας του ο απόστρατος εφόσον εργασθεί, θα υποστεί αναστολή της συντάξεως.
- Εφόσον εργάζεται ή εργασθεί, μετά τα 47, η περικοπή της συντάξεως του, θα ανέλθει σε ποσοστό της τάξεως του 70%, για το ποσό πάνω από τα 30 ημερομίσθια του ανειδίκευτου εργάτη, ενώ σε περιπτώσεις υπάρξεως ανηλίκων τέκνων ή τέκνων που σπουδάζουν (έως το 24ο έτος τους), ο αριθμός των ανωτέρω ημερομισθίων προσαυξάνεται κατά έξι ημερομίσθια ανειδίκευτου εργάτη.
- Της ανωτέρω περικοπής εξαιρούνται οι πολύτεκνοι που έχουν ανήλικο τέκνο ή παιδί που σπουδάζει, οι συντάξεις χηρευουσών οικογενειών με εξαιρέσεις και οι πολεμικές συντάξεις.
- Αν και το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη έχει πέσει στα 26,18 ευρώ, για όπου μνημονεύεται (έως σήμερα) σε συναφείς νόμους, υπολογίζεται στα 33,03 ευρώ, αρα τα 30 ημερομίσθια, στα 990,90 ευρώ. Σε αυτό το ποσό έρχεται να προστεθεί (για όσους είναι άνω των 47 ετών και εργάζονται) το 30% της διαφοράς της συντάξεως από τα 990,90 ευρώ (το ακαθάριστο ποσό της σύνταξης) για να υπολογισθεί η διακιουμενη σύνταξη.
- Μπλοκάκι-έναρξη εργασιών για όσους συμπλήρωσαν το 47ο έτος της ηλικίας τους, μπορούν να εκδώσουν και να εργασθούν οπι συνάδελφοι μας, μόλις ψηφιστεί στη Βουλή και γίνει νόμος του Κράτους, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
- Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου του Υπουργ. Κοινωνικής Εργασίας και Ασφάλισης, πρέπει να ψηφιστεί ως νόμος αυτές τις ημέρες, αλλά δεν έχει πέσει κάτι στην αντίληψη μας. Άλλα όταν έρχεται το ίδιο το Υπ. Οικονομικών και διαφοροποιείται, έχει νόημα πλέον? Το μόνο που περιμένουμε είναι πως θα τοποθετηθούν στην ερώτηση που υποβλήθηκε μέσω ημών, στη Βτ Ελλήνων. Προφανώς..."ληφθεί υπόψη το σχετικό νομοσχέδιο".
- Δεν υπάρχει προοπτική καταβολής του 100% της συντάξεως για τους εργαζόμενους συνταξιούχους του Δημοσίου τομέα, εκτός εάν υπερψηφιστεί η τροποποίηση μας, που θα κατατεθεί τις ημέρες συζητήσεως-ψηφίσεως του νομοσχεδίου αυτού (μετά την 8/2/2013).
- Η αίτηση θεραπείας καλό είναι να κατατεθεί στο Γ.Λ.Κ.
- Υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιοι στις 31/1 να μην δουν σύνταξη στο λογαριασμό τους ή κάποιοι άλλοι ήδη το διαπίστωσαν. Όπως και να έχει εάν έχουν περάσει το 47ο έτος, οφείλει το ΓΛΚ να τους επιστρέψει τις διαφορές που θα προκύψουν μετά την ψήφιση και ισχύ του νόμου αυτού.
Γ.Α.

Όχι στα ρυπογόνα καυσόξυλα... Υπάρχουν και άλλες λύσεις!

Όχι άλλα ρυπογόνα καυσόξυλα!!!
 Ναι σε άλλους εναλλακτικούς, οικολογικούς και πολύ πιο απολαυστικούς τρόπους θέρμανσης!
 Υπάρχουν και άλλες λύσεις!
-
-
-
Μελαχρινές(!)
 
Ξανθιές(!)


Κοκκινομάλες(!)


κ.λ.π.(!)
 

Σήμερα κρίνεται το ΒΟΕΑ (!)

Φαίνεται ότι σήμερα η αγωνία χιλιάδων δικαιούχων (παιδιά μετοχομερισματούχων) του Βοηθήματος Επαγγελματικής - Οικογενειακής Αυτοτέλειας (ΒΟΕΑ) θα έχει αίσιο τέλος. Την ίδια ικανοποίηση που θα νοιώσουν τα παιδιά, θα αισθανθούν και οι γονείς που θα δουν ότι τα χρήματα που τους κρατούσε η Υπηρεσία όλα αυτά τα χρόνια, σε μηνιαία βάση, δεν πήγαν χαμένα. Αναμένουμε τις τελικές ανακοινώσεις από το Μετοχικό Ταμείο Στρατού, με την εκταμίευση μέρους ή του συνόλου του ποσού που έχει καθορισθεί. Απαραίτητη προϋπόθεση η μη δημιουργία και νέων ελλειμμάτων.  

Μία διαφορετική άποψη για το ΜΤΣ και τον Α/ΓΕΕΘΑ, εκφράζει το άρθρο με τίτλο "Μήπως όμως, τελικά, εμείς τα φάγαμε;" του Σχη ε.α. Σπύρου Σταματόπουλου


     Είμαστε άσχετοι, αδιάβαστοι, εγωιστές, ατομιστές και έτοιμοι να κατηγορήσουμε τους άλλους για όλα. Μόνο εμείς δεν φταίμε και, επιπλέον, ξέρουμε και τα πάντα.  Πολλές φορές σκεπτόμενος την κατάσταση στο ΜΤΣ η οποία με απασχολεί πολλά χρόνια τώρα αναρωτιέμαι γιατί και οι εν ενέργεια και οι εν αποστρατεία τα κάναμε τόσο χάλια. Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω είναι θλιβερό, πολλοί θα δυσαρεστηθούν, θα εξαγριωθούν και θα πουν πολλά και ακατανόμαστα.

     Μήπως όμως, τελικά, εμείς τα φάγαμε; Ποιός δημιούργησε την κρίση στο ΜΤΣ; Στρατιωτικοί δεν το διοικούσαν τόσα χρόνια; Δοτοί θα μου πείτε, υποχείρια των πολιτικών, στρατιωτικοί ήταν όμως. Ποιος δημιούργησε 2 χιλιάδες αρχηγούς και πάνω από 7 χιλιάδες στρατηγούς μερισματούχους; Στρατιωτικοί, «συνάδελφοι». και τώρα το πληρώνουμε εμείς οι οποίοι δεν ξέραμε(;) κάποιοι όμως γνώριζαν ή εκ της θέσεώς των έπρεπε να γνωρίζουν όπως Αρχηγοί, διευθυντές ΔΟΙ ίσως και άλλοι, ΕΑΑΣ για παράδειγμα.

     Μαζί με τον ε.α. Ανθλγο Τοτονίδη Νικόλαο καταθέσαμε πρόσφατα μήνυση κατά παντός υπευθύνου για την κακοδιαχείριση στο ΜΤΣ και ακόμη δεν μπορώ να συνέλθω από το σοκ που υπέστην διαβάζοντας τα αποτελέσματα του έκτακτου οικονομικού ελέγχου που έγινε. Επί σειρά δεκαετιών και όχι απλά μερικών ετών ροκάνιζαν κανονικά κάποιοι ως τρωκτικά τα θεμέλια αυτού του οικονομικού οικοδομήματος το οποίο πλήρωναν οι στρατιωτικοί του Στρατού Ξηράς και οι Χωροφύλακες για να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον εισόδημα μετά την αποστρατεία των δίχως καμία οικονομική ενίσχυση του κράτους με αποκορύφωμα τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες του ξεπουλήματος της Γενικής Τραπέζης. Και ερχόμαστε στο σήμερα με άναρθρες κραυγές,  συνεντεύξεις, υποθετικές ακροάσεις στην ηγεσία, γιατί ποιος ακούει αφού άλλοι αποφασίζουν (βλ. Τρόικα), και δίχως καν το συμφέρον ή τη λογική σκέψη χρησιμοποιώντας θέτουμε σε κίνδυνο την ίδια την σωτηρία μας. Και γίνομαι σαφέστερος και ας μου καταλογίσετε υστεροβουλία ή οτιδήποτε άλλο.  

     Αναμένεται από μέρα σε μέρα ο  ΑΝΥΠΟΙΚ Σταϊκούρας να υπογράψει για να δοθούν τα 180 εκ. ευρώ να πληρωθεί σε 12.000 παιδιά μας το ΒΟΕΑ, γιατί εμείς το φάγαμε δίνοντας αυξήσεις στα μερίσματα ενώ ήμασταν χρεωστικοί από το 2004, παρά την αντίθετη γνώμη των διευθυντών του Υπουργείου Οικονομικών και του Γενικού Λογιστηρίου, και εμείς επικροτούμε επίθεση κατά μέτωπο σε αυτόν από τον οποίο εξαρτώμεθα! Αν δεν υπογράψει ποιος θα δώσει άραγε τα χρήματα του ΒΟΕΑ στα παιδιά μας; Αναρωτηθήκατε άραγε αν πίσω από αυτή την επίθεση υπάρχουν συνδικαλιστικές σκοπιμότητες ή κρύβεται πολιτική υστεροβουλία, αν παίζεται για άλλη μία φορά παιχνίδι εις βάρος μας; Νομίζω ότι όλοι επιθυμούμε να εξυγιανθεί το ΜΤΣ για να έχει μέλλον και μαζί του και όλοι εμείς που κοντεύουμε να εξαϋλωθούμε από τις συνεχής περικοπές όπως και όλος ο Ελληνικός λαός. Για θυμηθείτε πέρυσι με Αβραμόπουλο, Σπηλιόπουλο και Σαχινίδη που πήραμε τα 140 εκατ για εξυγίανση και άρχισε πάλι να λειτουργεί το ΜΤΣ και να ξεχρεώνει το ΕΚΟΕΜΣ το οποίο πάλι «εμείς ληστέψαμε». Οι πολύ νέοι μερισματούχοι έχετε δίκιο να θυμώνετε αλλά στη γενικότερη έννοια του «εμείς» μας συμπεριλαμβάνει και εμάς!


     Βρέθηκε λοιπόν ο ΑΓΕΕΘΑ, για να μην αλλάξει γνώμη και αποσύρει την υποστήριξη του ο ΑΝΥΠΟΙΚ, ο οποίος θαρραλέα και έξυπνα έδωσε κάποιες διευκρινήσεις μήπως κάποιοι αντιληφθούν την κρισιμότητα της καταστάσεως. Έπεσαν επάνω του να τον φάνε ενώ ταυτόχρονα κυκλοφόρησε και η φήμη ότι αίρεται η μονιμότητα και άλλα ευτράπελα.. (συνδικαλιστικές, σκοπιμότητες, πολιτική υστεροβουλία, τι έλεγα παραπάνω;), κάποιοι τον θέλουν μάλλον εκτός. Κανένας άλλος Αρχηγός ποτέ δεν ασχολήθηκε τόσο με τα οικονομικά, το ΜΤΣ και τους συνταξιούχους όσο ο νυν ΑΓΕΕΘΑ. Το διαπίστωσα και προσωπικά όταν ως μέλος του ΔΣ του ΠΣΑΑΕΔ-ΣΑ (φώτο) μας δέχθηκε και συνομιλήσαμε, αντιθέτως με άλλους ανώτατους οι οποίοι ήσαν υπεύθυνοι για την παρακολούθηση του ΜΤΣ τόσα έτη που γίνονταν αίσχη εις βάρος μας.

     Πότε ΑΓΕΕΘΑ μίλησε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς οικονομικών για τα προβλήματα των συνταξιούχων στρατιωτικών; Ο ΑΓΕΕΘΑ μπήκε μπροστά και πίεσε τους πάντες. Αν αποτύχουμε τώρα, θα κλείσει το ΜΤΣ γατί πρέπει να εξυγιανθεί και να μην παράγει χρέος. Ποιους συμφέρει άραγε να επέλθει το χάος; «Έγινα ΑΓΕΕΘΑ, εξάντλησα όλη την ιεραρχία στις ΕΔ, ούτε φιλοδοξώ να γίνω πολιτικός» μας είχε πει τότε και ίσως γι' αυτό να πρέπει να γίνει. Κανέναν δεν τον έβρισαν τόσο πολύ και τόσοι πολλοί, ενώ τους βοηθάει. Και φυσικά όλοι αυτοί οι λαλίστατοι, οι οποίοι  διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους όταν τους λες «βοήθα, βάλε πλάτη, διαμαρτυρήσου για το Γένος», την κρίσιμη στιγμή εξαφανίζονται. Και γι' αυτό όμως ο ΑΓΕΕΘΑ, μαθαίνω βάζει, πλάτη. 

     Όπως όλοι γνωρίζετε παραπάνω δεν πρόκειται να πάρω, ούτε χρωστάω στον Α/ΓΕΕΘΑ ή στον Σταϊκούρα και από ότι καλό μπορεί να βγει όλοι μαζί θα επωφεληθούμε το ίδιο. Ας είμαστε λίγο ποιο σώφρονες οι καιροί είναι ύποπτοι. 

     Με συναδελφικούς χαιρετισμούς και πάντα καλοπροαίρετα.
      Σπ. Σταματόπουλος
www.veteranos.gr

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Σχολιασμός στο υπό δημόσια διαβούλευση σ/ν «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών»

Με καθυστέρηση τουλάχιστον δύο μηνών, αναρτήθηκε επιτέλους προς δημόσια διαβούλευση (όπως σας είχαμε πληροφορήσει) το σχέδιο νόμου, που μεταξύ άλλων εμπεριέχει βελτιωτικές τροποποιήσεις (?), ως προς το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων συνταξιούχων του δημοσίου τομέα καθώς και μερικές αλλαγές στη συνταξιοδότησή τους αλλά και στον τρόπο εκδίκασης των προσφυγών τους απέναντι στο Γ.Λ.Κ.. Συγκεκριμένα:
- Προβλέπεται προκαταβολή συντάξεως μέχρι την οριστική έκδοση της συνταξιοδοτικής πράξεως και καταβολής των συνταξίμων αποδοχών,σε ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%)του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου ή του βαθμού που έφερε ο υπάλληλος ή ο στρατιωτικός κατά το χρόνο της αποχώρησής του από την Υπηρεσία,προσαυξημένου με το πενήντα τοις εκατό(50%) του τυχόν καταβαλλόμενου επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, για ΟΣΟΥΣ όμως έχουν ΑΣΦΑΛΙΣΘΕΊ ΑΠΟ 1-1-1993 και μετά και έχουν  θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, αλλά και δεν έχουν απολυθεί λόγω ανικανότητας.
- Καθορίζεται καταληκτική ημερομηνία εκδόσεως της συνταξιοδοτικής πράξης (εντός 6μηνου από την πρωτοκόλληση στο Γ.Λ.Κ.) καθώς και αποστολής των δικαιολογητικών από την Υπηρεσία του ενδιαφερομένου(εντός 2μηνου από την ημερομηνία έκδοσης του οικείου ΦΕΚ).

- Καταργείται η Επιτροπή Ελέγχου Πράξεων Κανονισμού Συντάξεων του άρθρου 1 του Α.Ν. 599/1968. Η Επιτροπή αυτή έχει ως έργο την εκδίκαση ενστάσεων των ενδιαφερομένων κατά συνταξιοδοτικών πράξεων που τους αφορούν. Οι συνταξιοδοτικές πράξεις μπορούν να προσβληθούν είτε με ένσταση ενώπιον της ανωτέρω Επιτροπής, είτε με έφεση ενώπιον του αρμοδίου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων της καταργούμενης Επιτροπής είναι απορριπτικές για τον ενδιαφερόμενο, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να προσφύγει κατά των αποφάσεών της στο αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενώ ήδη είχε μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα (κατά μέσο όρο περίπου 2 έτη)αναμένοντας την απόφαση της Επιτροπής.
- Προκειμένου να καταστεί ευχερής η άμεση είσπραξη αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών σε υπαλλήλους και στρατιωτικούς που αποχωρούν από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος ή ο στρατιωτικός αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης και έχει εισπράξει όταν ήταν εν ενεργεία αποδοχές που δεν δικαιούται, τα ποσά που καταβλήθηκαν χωρίς να οφείλονται παρακρατούνται συμψηφιστικά από το ποσό της προκαταβολής έναντι σύνταξης, σε περίπτωση δε που αυτό δεν επαρκεί το υπόλοιπο του οφειλόμενου ποσού, παρακρατείται από τα αναδρομικά της σύνταξής του ή της σύνταξης των δικαιούχων μελών της οικογένειάς του.
- Καταργούνται οι διατάξεις του π.δ. 169/2007 που  προβλέπουν ότι οι συνταξιοδοτικές υποθέσεις μπορούν να επαναφερθούν για εξέταση, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι επικαλούνται αντίθετη αμετάκλητη από φάση Του Ελεγκτικού Συνεδρίου και προβλέπεται ότι κατ’ εξαίρεση μπορεί να ζητηθεί η ανάκληση πράξης αναγνώρισης ως συνταξίμου του χρόνου της στρατιωτικής θητείας, χωρίς περιορισμό από προθεσμία, εφόσον με την πράξη αυτή θεμελιώνεται συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31-12-2010, προκειμένου ο υπάλληλος να υπαχθεί σε ευνοϊκότερες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.
- Η περικοπή της σύνταξης κατά 70% για όσους συνταξιούχους του Δημοσίου απασχολούνται στο δημόσιο τομέα έχουν εφαρμογή και για τους συνταξιούχους του τομέα αυτού, των οποίων οι συντάξεις καταβάλλονται από Ασφαλιστικούς Οργανισμούς αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
- Για το εργασιακό των αποστράτων: αν και πάλι δεν αποσαφηνίζεται ρητώς "η παράγραφος 1 του άρθρου 63 του ν. 2676/1999 (ουσιαστικά του άρθρου 16 του ν. 3863/2010)", εντούτοις στις επόμενες παραγράφους προχωρά στην μερική εξομοίωση των καθεστώτων απασχολουμένων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, με προβλεπόμενες  εξαιρέσεις  για τους πολύτεκνους τους οποίους το ένα τέκνο είναι ανήλικο ή σπουδάζει, τις πολεμικές συντάξεις-συντάξεις παθόντων, αλλά χωρίς να μνημονεύει τίποτα, για το καθεστώς των 30-60 ημερομισθίων των αυτοαπασχολούμενων των Ο.Α.Ε.Ε. και Ε.Τ.Α.Α. Επίσης δεν γίνεται μνεία καθόλου για τις εξαιρέσεις της εγκυκλίου του αρμοδίου Υπουργείου και συγκεκριμένα για το 10ωρο μερικής απασχόλησης και την αυατασφάλιση λόγω ιδιότητας και όχι ένεκα εργασίας. Τέλος και ειδικά για τους Στρατιωτικούς  μετά το 60ο έτος, το 55ο και το 53ο, εμφανίζεται και ακόμα ένας "ηλικιακός ρατσισμός" το 47ο έτος της ηλικίας, έτος που ορίζεται  σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, ως όριο ηλικίας αναστολής καταβολής της σύνταξης τους.
 
Συμπερασματικά και ερμηνεύοντας το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, εκτιμούμε πως δεν επιλύει τα υφιστάμενα προβλήματα των συναδέλφων μας, που επιθυμούν να εργασθούν (πλην ελαχίστων άρθρων) και εμμένουμε στην θέση μας, για κατάθεση της τροπολογίας που έχουμε συντάξει, κατά την ημερομηνία κατάθεσης του εν λόγω νομοσχεδίου στη Βουλή των Ελλήνων.
 
Παράλληλα προτρέπουμε το σύνολο των συναδέλφων Σασιτων και μη, να προστρέξουν στην οικεία σελίδα όπου έχει αναρτηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου και στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης (open gov) να εκφράσουν και δημόσια τις θέσεις-ενστάσεις - προτάσεις - παρατηρήσεις τους (http://www.opengov.gr/minfin/?p=1803).
 
Γ.Αντωνιάδης
Ολόκληρο το σχέδιο νόμου παρακάτω:

{ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ} - Δημόσια διαβούλευση για εργασία αποστράτων και όχι μόνον

 
 
Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών».
 
 
 
 
 
ΣΧΟΛΙΟ: Σημαντική η παράγραφος 5 του άρθρου 4 "Ρύθμιση Άλλων Συνταξιοδοτικών Θεμάτων", που έχει ως εξής: 5. α. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 11 του άρθρου 6 του ν. 3865/2010, που προστέθηκε με τις διατάξεις της περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 4002/2011 (ΦΕΚ 180 Α’), αντικαθίσταται ως εξής: «Στις διατάξεις της περίπτωσης αυτής υπάγονται και όσα από τα πρόσωπα της παρ. 7 του άρθρου 19 του ν. 2084/1992 είχαν κατά την ανωτέρω ημερομηνία συμπληρώσει 15ετή πλήρη συντάξιμη υπηρεσία και το 65ο ή το 60ο έτος της ηλικίας τους, κατά περίπτωση, ανεξαρτήτως του χρόνου αποχώρησής τους από την Υπηρεσία.» Δικαιώματα που έχουν κριθεί και απορριφθεί σύμφωνα με τις αντικαθιστάμενες διατάξεις επανακρίνονται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων από την αρμόδια Διεύθυνση Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Τα οικονομικά αποτελέσματα αρχίζουν από την πρώτη του επομένου της υποβολής της αίτησης μήνα.
β. Οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 3865/2010 αντικαθίστανται ως εξής: «4. Οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 δεν έχουν εφαρμογή για τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα, των οποίων το δικαίωμα γεννήθηκε πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου.»
γ. Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3865/2010 αντικαθίστανται ως εξής: «1. α. Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 2676/1999 (ΦΕΚ 1 Α’), όπως ισχύουν, έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τους εξ ιδίου δικαιώματος συνταξιούχους του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων και όσων λαμβάνουν βουλευτική σύνταξη ή χορηγία, που εργάζονται εκτός του δημόσιου τομέα, όπως αυτός έχει οριοθετηθεί με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (ΦΕΚ 65 Α’) ή αυτοαπασχολούνται, μη εφαρμοζομένων στις περιπτώσεις αυτές των διατάξεων της περ. β’ της παρ. 15 του άρθρου 2 του ν. 3234/2004 (ΦΕΚ 52 Α’). Οι διατάξεις του προηγουμένου εδαφίου έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τους εξ ιδίου δικαιώματος στρατιωτικούς συνταξιούχους, με εξαίρεση το όριο ηλικίας αναστολής καταβολής της σύνταξης, το οποίο, ειδικά για αυτούς, διαμορφώνεται στο 47ο έτος.

β. Ως αυτοαπασχολούμενος θεωρείται αυτός που ασκεί δραστηριότητα υπακτέα στην ασφάλιση του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.) ή του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), καθώς και αυτός, που με βάση τις οικείες διατάξεις του Κ.Φ.Α.Σ., υποχρεούται στην έκδοση στοιχείων απεικόνισης συναλλαγών.
γ. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν εφαρμογή για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις των νόμων 1897/1990 (ΦΕΚ 120 Α’) και 1977/1991 (ΦΕΚ 185 Α’), καθώς και για όσα από αυτά λαμβάνουν πολεμική σύνταξη ή σύνταξη παθόντος στην υπηρεσία και εξ αιτίας αυτής.
Επίσης, οι ανωτέρω διατάξεις δεν έχουν εφαρμογή για όσους έχουν τέκνο ανίκανο για την άσκηση κάθε βιοποριστικού επαγγέλματος κατά ποσοστό εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, καθώς και για τους πολύτεκνους, των οποίων το ένα τουλάχιστον τέκνο είναι ανήλικο ή σπουδάζει και υπό τις προϋποθέσεις της περ. δ’ της παρ.1 του άρθρου 5 του π.δ. 169/2007.
δ. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου αυτού για όσους συνταξιούχους αναλαμβάνουν εργασία ή αυτοαπασχολούνται από την ημερομηνία αυτή και μετά. Εάν έχουν αναλάβει εργασία ή αυτοαπασχολούνται πριν την ανωτέρω ημερομηνία, οι διατάξεις του άρθρου αυτού έχουν εφαρμογή από 1-1-2013.» Οι διατάξεις της περίπτωσης αυτής έχουν εφαρμογή και για τα πρόσωπα που ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά από 1-1-1993 και μετά σε οποιονδήποτε Ασφαλιστικό Οργανισμό κύριας ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου. Οι διατάξεις των παρ. 4, 5 και 7 του άρθρου 16 του ν. 2084/1992 καταργούνται. όπου αναφέρεται στην εργασία συνταξιούχων (όριο ηλικίας για αποστράτους τα 47 χρόνια).
 

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΑΝΩΤΑΤΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, του Βασίλειου Γκαβαρδίνα, Ανθλγος (ΑΠΖ)

     Είναι το δεύτερο άρθρο που αναρτούμε του κ. Γκαβαρδίνα (το πρώτο φαίνεται εδώ και αφορούσε τους αποστράτους). Τα γραφόμενα έχουν μεγαλύτερη σημασία και αξία επειδή είναι άποψη που προέρχεται από κατώτερο αξιωματικό και δε μπορεί κανείς να πει ότι βλογάει τα γένια του. Και φυσικά είναι αλήθεια 100%.   
      Εδώ και πολλούς μήνες έχουμε γίνει μάρτυρες μιας πραγματικής επίθεσης που έχουν δεχτεί τα μισθολόγια των στρατιωτικών και των σωμάτων ασφαλείας. Μιας επίθεσης δυσανάλογα μεγαλύτερης σε σχέση με τους υπόλοιπους δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους και σε απόλυτους αριθμούς αλλά και από άποψης συνθηκών διαβίωσης. Οι περικοπές περίπου 50%, πραγματικά γονάτισαν την οικογένεια του στρατιωτικού, και με δεδομένο την μόνιμη ανεργία της συζύγου, και τη μόνιμη δαπάνη για ενοικίασης κατοικίας, έφεραν το αδιέξοδο. Αυτοί όμως που πραγματικά είδαν τις αποδοχές τους να παθαίνουν πραγματική καθίζηση ήταν οι ανώτατοι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας. Και όταν λέμε ανώτατοι αξιωματικοί εννοούμε το βαθμό του Ταξιάρχου, του Υποστρατήγου, του Αντιστρατήγου και του Στρατηγού.
     Με αφορμή λοιπόν την τεράστια έκταση που πήρε η σύγκριση των αποδοχών του Αρχηγού Γ.Ε.ΕΘ.Α. με τον υπάλληλο της βουλής, που μεταφέρει το ποτήρι με το νερό των ομιλητών στο Ελληνικό κοινοβούλιο, ήρθε η στιγμή να ειπωθούν κάποιες αλήθειες για τους ανώτατους αξιωματικούς του στρατού μας, που διαχρονικά υπήρξαν οι αποδέκτες πλήθους αδίκων κατηγοριών για οτιδήποτε συνέβαινε στο στράτευμα, και συχνότατα αποτέλεσαν και τα εξιλαστήρια θύματα γεγονότων πολιτικοστρατιωτικών μιας και αποτελούσαν και αποτελούν πάντα τον εύκολο στόχο.
     Τι γνωρίζουμε όμως για τους ανωτάτους μας; Ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι ένας στρατηγός έχει ανύπαρκτη προσωπική ζωή, και είναι φυσικό με τόσο φόρτο εργασίας που είναι αναγκασμένος να φέρει σε πέρας. Είναι αυτός που πρώτος θα μπει στο στρατηγείο το πρωί και τελευταίος θα φύγει το βράδυ. Δεν θα κοιτάξει ποτέ το ρολόι του να δει αν η ώρα είναι περασμένη. Είναι υποχρεωμένος όλη τη μέρα να μελετάει σενάρια άμυνας, επιθέσεως του σχηματισμού του, και φυσικά είναι επιφορτισμένος με την ευθύνη να έχει πάντα τις μονάδες του ετοιμοπόλεμες για να μπορέσουν να υλοποιήσουν αυτά τα σχέδια. Είναι υπεύθυνος για την ομαλή καθημερινή λειτουργία και εκπαίδευση των μονάδων του. Και πάνω απ’όλα έχει όλη την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες μονάδες του, τόσο στο έμψυχο όσο και στο άψυχο υλικό αυτών. Και όταν λέμε τη λέξη ευθύνη εννοούμε την ακριβή έννοια του όρου καθώς για οποιοδήποτε δυσάρεστο περιστατικό συμβεί σε οποιαδήποτε μονάδα ενός ανωτάτου αυτό σημαίνει το τέλος της στρατιωτικής του καριέρας, αλλά επιφέρει και ηθική διαπόμπευση του αξιωματικού καθώς και πειθαρχικές και ποινικές πολλές φορές κυρώσεις.
      Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν, ότι αν η δημόσια διοίκηση της χώρας μας λειτουργούσε έστω και κατά το ήμισυ όπως οι ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, σε θέματα διάχυσης ευθυνών στην ιεραρχία της για παραλείψεις η παρανομίες υφισταμένων, πραγματικά ίσως να ζούσαμε σε μία άλλη χώρα, ίσως και πιο προηγμένη από όλες τις δυτικοευρωπαϊκές.
      Οι ανώτατοι αξιωματικοί μας κουβαλούν παραδόσεις αιώνων που απαιτούν από αυτούς να είναι ηθικά, παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους υπόλοιπους στρατιωτικούς αλλά και για όλους τους υπόλοιπους πολίτες. Και πραγματικά είναι αποδεκτό από όλους τους Έλληνες ότι από τους χιλιάδες ανώτατους αξιωματικούς στην ιστορία μας, όλοι τήρησαν αυτή τη παράδοση που τους ήθελε υπόδειγμα ηθικής, σοβαρότητας, εργατικότητας, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, και πάντα μπροστάρηδες σε όλους τους αγώνες του έθνους μας.
     Σε αυτούς λοιπόν τους ανθρώπους η πολιτεία με το ενιαίο μισθολόγιο των στρατιωτικών, το 1997, έδειξε ότι αναγνώρισε το έργο τους και πάνω απ’όλα τη θέση που αυτοί κατέχουν. Με μια αύξηση στις αποδοχές τους, τους διαχώρισε (δικαίως) από τους υπόλοιπους στρατιωτικούς και τους έδειξε ότι αναγνωρίζει τη τεράστια σημασία του έργου που αυτοί προσφέρουν. Αποδέχθηκε επίσης τη λογική ότι ένας ανώτατος δεν πρέπει να ασχολείται με τα προς το ζην, και τα βιοποριστικά προβλήματα, αλλά να αγωνίζεται νυχθημερόν για την άμυνα της χώρας.
     Όλα όμως ανατράπηκαν τα τελευταία δύο χρόνια ύστερα από τις συνεχείς περικοπές των εισοδημάτων των στρατιωτικών, και ειδικά των περικοπών  που εφαρμόστηκαν από 1 Ιανουαρίου 2013. Και φυσικά δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι το 2014 (ίσως και νωρίτερα) επίκειται αλλαγή του μισθολογίου των στρατιωτικών με περαιτέρω μειώσεις. Οι ανώτατοι λοιπόν είδαν και αυτοί με τη σειρά τους μειώσεις που ξεπέρασαν το 50%. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι μισθοί τους θα ξεκινούν από τα 1800 ευρώ και θα σταματούν κοντά στις 2000 ευρώ. Και για όσους βιαστούν να βγάλουν συμπεράσματα πρέπει να επισημάνω ότι μιλάμε για εργαζόμενους με 35 χρόνια υπηρεσίας τουλάχιστον, που έχουν πιάσει την κορυφή των χρονοεπιδομάτων, που συχνότατα διαβιούν μακριά από την οικογένειά τους και σίγουρα κάποιο τέκνο τους θα έχει εισαχθεί στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άρα είναι υποχρεωμένοι να συντηρούν 3 κατοικίες, με αυτό το μισθό, καθώς η ανεργία της συζύγου τους θεωρείται δεδομένη.
     Είναι λογικό να αμείβεται τόσο χαμηλά ένας εργαζόμενος με τόσες πολλές ευθύνες; Υπάρχει άλλο προηγούμενο ιδιωτικής εταιρίας ή δημόσιου οργανισμού με χιλιάδες άτομα προσωπικό και υλικά αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, που να αμείβει τον διευθυντή της ή τον πρόεδρο της ή τον μάνατζερ της με τέτοιο ποσό; Προφανώς και όχι.
     Άρα λοιπόν θα πρέπει οι αποφασίζοντες να δουν από άλλο πρίσμα το μισθολόγιο των ανωτάτων αξιωματικών μας και να τους εντάξουν στην ίδια κατηγορία με τους ανώτατους δικαστικούς, τους γενικούς γραμματείς υπουργείων, τους διοικητές δημόσιων οργανισμών, τους υπουργούς και τους βουλευτές. 
     Αλήθεια πως θα αντιδρούσαμε όλοι μας αν το απόγευμα βλέπαμε τον διοικητή της μεραρχίας μας να εργάζεται σαν πωλητής σε ένα περίπτερο ή σαν σερβιτόρος σε ένα εστιατόριο; Δεν θα πρέπει οι άνθρωποι αυτοί να αντιμετωπίσουν προβλήματα επιβίωσης, θα ήταν καταστροφικό για όλο το στράτευμα και κατ επέκταση για το ελληνικό έθνος.
     Δεν πρέπει η ελληνική πολιτεία να αναγκάσει ανθρώπους που είναι ταγμένοι και γαλουχημένοι να ανήκουν ψυχή τε και σώματι στη υπηρεσία της πατρίδας, 24 ώρες το 24ωρο, να γίνουν απλοί υπάλληλοι. Είναι σαν να αναγκάσει το πρόεδρο του Αρείου πάγου, τον υπουργό, τον βουλευτή, να ασχολείται καθημερινά με το βιοποριστικό του πρόβλημα και όχι με τα υψηλής ευθύνης καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί.
     Οι ανώτατοί μας είναι θεσμοί……. Είναι το καμάρι του ελληνικού λαού… και οι εγγυητές της εύρυθμης λειτουργίας του στρατεύματος, δεν θα πρέπει κάποιοι να τους αναγκάσουν να αλλάξουν νοοτροπία και να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι. Όταν θα καταλάβουν το λάθος τους θα είναι πολύ αργά.