---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013

Το Συντονιστικό Αποστράτων με τους ΑΝΕΛ - Γιατί εμένα μου φαίνεται ότι επαναλήφθηκε η συνάντηση με τον κ. Σαμαρά; Δείτε το σχόλιο

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ 
Ν. Π. Δ. Δ.

Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού 

Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα - Τηλ.: 210 33 10 430 –210 33 10 431 – FAX: 210 33 10 429

Ημερομηνία 27 Φεβ 2013
A N A K O I N Ω Σ Η  14 / 2013

1.- Το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων Αποστράτων επισκέφθηκε την 26-02-13 τον Αρχηγό του κόμματος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κο Π. Καμμένο στο Γραφείο του στην Βουλή, στο πλαίσιο των επαφών με τους Αρχηγούς των Κομμάτων, που ξεκίνησε το Συντονιστικό Συμβούλιο.
2.- Το Συντονιστικό Συμβούλιο του ανέπτυξε τα οικονομικά προβλήματα που έχουν τα εν αποστρατεία και εν ενεργεία στελέχη των Ε.Δ. και των Σ.Α., συνεπεία των συνεχών και άδικων περικοπών, που επεκτείνονται και την περίοδο 2014-2016, για τα οποία ο κος Καμμένος ήταν ενήμερος.
3.- Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε θέματα Εθνικής Άμυνας και Ασφάλειας.
4.- Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα και ο κος Καμμένος διαβεβαίωσε το Συντονιστικό Συμβούλιο ότι στηρίζει τα αιτήματα των αποστράτων και έμπρακτα με την κατάθεση ερωτήσεων και επερωτήσεων στην Βουλή. Παράλληλα μας πρότεινε να ετοιμάσουμε σχέδια τροποποιήσεων νόμων που μας αδικούν, τα οποία να προωθήσουμε σε όλους τους Βουλευτές του Κοινοβουλίου προκειμένου να τα υπογράψουν ονομαστικά, ώστε να αποδείξουν έμπρακτα ο καθένας την θέση του, έναντι των ζωτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφάλειας. 
              O                                                    O                                                      O

Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ                        Πρόεδρος Ε.Α.Α.Ν                             Πρόεδρος Ε.Α.Α.Α
και Συντονιστικού

Αντιστράτηγος ε.α.                        Αντιναύαρχος ε.α.                           Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α
Παντ. Μαυροδόπουλος                Σπ. Περβαινάς Π.Ν                                Κων. Ιατρίδης

ΣΧΟΛΙΟ: Το κόλπο των ερωτήσεων και επερωτήσεων είναι γνωστό. Η πρόταση να ετοιμάσουμε εμείς σχέδια τροποποιήσεων νόμου είναι υπεκφυγή (προσωπική άποψη). Ο κ. Καμμένος έχει βουλευτές αποστράτους, μάλιστα το ζήτησα ο ίδιος στις 25 Ιαν 2013, από τον κ. Νταβρή, υποσχέθηκε ότι θα το κάνει αλλά έκανε ερώτηση και μετά από 1 μήνα ο κ. Καμμένος ζητάει να του το ετοιμάσουμε εμείς. Στο χωριό μου λένε "Όποιος δε θέλει να μαγειρέψει 10 μέρες κοσκινίζει". Συνάδελφοι όποιος είναι μαζί μας πρέπει να το αποδείξει. 
Αποστόλης Παπαπαρίσης 

Ανακοίνωση κινητοποιήσεων Αποστράτων και εν Ενεργεία στελεχών

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ 
Ν. Π. Δ. Δ.

Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού 

Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα - Τηλ.: 210 33 10 430 –210 33 10 431 – FAX: 210 33 10 429

Ημερομηνία 26 Φεβ 2013
A N A K O I N Ω Σ Η  14 / 2013

1. Μετά τη συνάντηση του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ν.Π.Δ.Δ. Ενώσεων Αποστράτων με τον κ. Πρωθυπουργό στις 11 Φεβ 2013 και τον εμπαιγμό που ακολούθησε με την ψήφιση - επικαιροποίηση του Μ.Π.Δ.Σ 2013 - 2016 στις 18 Φεβ 2013, όπου εμπεριέχονται επιπλέον επιβαρυντικές διατάξεις μόνον για τους αποστράτους και τα εν ενεργεία Στελέχη των Ε.Δ και Σ.Α, συναντηθήκαμε χθες 25 Φεβ 2013 σε κοινή συνεδρίαση οι φορείς Ε.Α.Α.Σ, Ε.Α.Α.Ν, Ε.Α.Α.Α, Α.Κι.Σ, Π.Ο.Σ, Σ.Α/Σ.Σ.Α.Σ, Σ.Α/Σ.Ν.Δ, Σ.Α./Σ.Μ.Υ.Ν, Π.Μ./Σ.Α.Σ.Υ./Π.Ν, Ε.Α.Λ.Σ, Π.Σ.Α.Α.Ε.Δ.&Σ.Α, Σ.Α.Σ.Υ.Δ.Α, Σ.Α.Ι.Ρ, Ε.Σ.Μ.Α, Σ.Α/Σ.Τ.Υ.Α, Σ.Α.Σ, Π.Ε.Α.Π.Σ, ΠΑ.ΣΥ.ΒΕ.Τ.Α, Σ.Α/Σ.Σ.Ε 81, Κ.ΕΘ.Α και ΣΥ.Σ.Μ.Ε.Δ, που εκπροσωπούν πάνω από 300.000 στελέχη.

2. Μετά από διεξοδική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων αποφασίσθηκε:

α. Οργάνωση εκδήλωσης διαμαρτυρίας το Σάββατο 9 Μαρ 2013 και ώρα 16:00 στη Πλατεία Κλαυθμώνος με τη συμμετοχή εν ενεργεία και εν αποστρατεία συναδέλφων μετά των οικογενειών τους. Να ακολουθήσει πορεία προς τη πλατεία Συντάγματος - Βουλή και να επιδοθεί ψήφισμα στο Πρόεδρο της Βουλής και τους Αρχηγούς Κομμάτων. Με μέριμνα των φορέων να εξασφαλισθεί η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή περιλαμβανομένων και των Παραρτημάτων της Περιφέρειας.

β. Οργάνωση σε άλλες ημερομηνίες συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια, με πρώτη αυτή της Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 13 Μαρ 2013 και ώρα 13:00 στην Πλατεία Αριστοτέλους.

γ. Να δοθεί συνέντευξη τύπου, όπου θα παρουσιαστούν ενδελεχώς οι αδικίες που έχουν υποστεί τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία Στελέχη των Ε.Δ και των Σ.Α.

δ. Η δημιουργία του Συντονιστικού Οργάνου Δράσεων (Σ.Ο.Δ), στο οποίο κάθε Φορέας θα συμμετέχει με ένα τακτικό και ένα αναπληρωματικό εκπρόσωπο. Το Σ.Ο.Δ θα συνεδριάσει στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Α.Ν την Πέμπτη 28 Φεβ 2013 και ώρα 13:00.

3. Τέλος όλοι οι Φορείς δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε νόμιμα με όλες μας τις δυνάμεις σε συντονισμό μεταξύ μας και ενότητα, μέχρι την άρση των αδικιών που μας έχουν επιβληθεί. Είναι αυτονόητο ότι αποδεχόμαστε την αναλογική συμμετοχή μας στην προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας της Χώρας.


              O                                                    O                                                      O

Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ                        Πρόεδρος Ε.Α.Α.Ν                             Πρόεδρος Ε.Α.Α.Α
και Συντονιστικού

Αντιστράτηγος ε.α.                        Αντιναύαρχος ε.α.                           Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α
Παντ. Μαυροδόπουλος                Σπ. Περβαινάς Π.Ν                                Κων. Ιατρίδης 

Σημείωση: Οι αποφάσεις λήφθηκαν ομοφώνως πλην της ημέρας της συγκέντρωσης στην Αθήνα (Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013), που προτάθηκε από τον ΣΥΣΜΕΔ και επιλέχθηκε (κατά πλειοψηφία) μετά από ψηφοφορία. Μία ψήφος για κάθε Ένωση - Σύνδεσμο - Ομοσπονδία κλπ που συμμετείχε (όχι Παραρτήματα). Λοιπά θέματα κινητοποιήσεων θα εξεταστούν από το Συντονιστικό Όργανο Δράσεων (ΣΟΔ). 

Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013

26 Φεβ 2013 - Δικαστική Οδός - Πλήρης ενημέρωση τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

     Συνάδελφοι, όπως θα είδατε μερικοί λαμβάνουμε και άλλο έγγραφο από το ΓΛΚ (το τελευταίο) με ημερομηνία και πάλι 4 Φεβ 2013, που αφορά στις αναδρομικές κρατήσεις από 1 Αυγ 2013 λόγω αναπροσαρμογής της σύνταξης μας. Η απόφαση φαίνεται παρακάτω, η οποία αν συνδυασθεί με την προηγούμενη απόφαση με ίδια ημερομηνία που αφορούσε στις αναδρομικές κρατήσεις μηνός Ιανουαρίου επί ποσοστού 5, 10, 15% πάνω από 1.000 ευρώ, σχετικά εύκολα καταλαβαίνει ο καθένας μας πόσο θα παίρνει μέχρι τον μήνα Ιούνιο. 

     Συνάδελφοι, επειδή (1) έχουμε αρκετό χρόνο στη διάθεση μας αφού η κοντινότερη ημερομηνία για οποιαδήποτε ενέργεια μας είναι η 22α Μαΐου 2013. (2) οφείλουμε η ενημέρωση να είναι ολοκληρωμένη και αξιόπιστη (3) ακόμα έρχονται αποφάσεις από το ΓΛΚ, αποφασίσαμε η ενημέρωση που ετοιμάζαμε να αναρτηθεί όχι αύριο Τετάρτη αλλά Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013.  Θα αφορά και την αίτηση που κυκλοφορεί ευρέως και αφορά την απαίτηση για παρακράτηση μικρότερου ποσού ΕΑΣ λόγω των πολλαπλών μειώσεων της σύνταξης μας. Εννοείται ότι κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να περιμένει τη δική μας ενημέρωση αν νομίζει ότι καθυστερούμε χωρίς λόγο.

Ομοψυχία - Ενότητα - Συντονισμός - Οργάνωση - Καθορισμός Στόχου - Εφαρμογή "Τίποτα δεν είναι τυχαίο"


     Χωρίς να ξεχνάμε το παρελθόν όπου οι Απόστρατοι ΕΔ και ΣΑ νομών Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Πιερίας και Τρικάλων προέβησαν όλοι μαζί σε διάφορες μορφές διαμαρτυρίας (συγκεντρώσεις - πορείες - επισκέψεις σε φορείς και βουλευτές κλπ) θα παραθέσουμε τη δράση μας για το έτος 2013 όπως προκύπτουν μέσα από τις εφημερίδες "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" και "ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΚΗΡΥΚΑ".
15 Ιανουαρίου 2013 
Για πρώτη φορά συνάντηση εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχων ΕΔ και ΣΑ στη Λάρισα
15 Ιανουαρίου 2013 
Δεύτερη συνάντηση εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχων ΕΔ και ΣΑ στη Λάρισα

12 Φεβρουαρίου 2013 
Συνάντηση Αποστράτων με Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κκ Ιγνάτιο
13 και 14 Φεβρουαρίου 2013 
Συνάντηση με την εκδότρια και διευθύντρια της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ κα Δανάη Δημητρακοπούλου και την κα Κατερίνα Ζησοπούλου διευθύντρια του ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΗΡΥΚΑ

12 έως 14 Φεβρουαρίου 2013 
Ανακοινώσεις για τη συγκέντρωση των Αποστράτων ν. Λάρισας στη ΔΕΥΑΛ

 14 Φεβρουαρίου 2013 
Συγκέντρωση στη ΔΕΥΑΛ των Αποστράτων ν. Λάρισας "Έτοιμοι για κινητοποιήσεις"
 
 16 Φεβρουαρίου 2013 
Και λίγη διασκέδαση με μηνύματα για πολλούς αποδέκτες
 20 Φεβρουαρίου 2013 
Συμμετοχή Αποστράτων στη γενική απεργία ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ στη Λάρισα

Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2013

ΚΟΥΙΖ ...για να μην μας "χτυπάνε το χέρι στην πλάτη"

Θυμάστε φυσικά ότι 33 βουλευτές της ΝΔ (όπως και πολλοί άλλοι βουλευτές από άλλα κόμματα) έκαναν ερώτηση στη Βουλή για τις διπλές περικοπές στις συντάξεις μας. Είμαστε σίγουροι επίσης ότι ενημερωθήκατε ότι στις 18 Φεβρουαρίου 2013 κανείς από αυτούς δεν αρνήθηκε να ψηφίσει για 2η φορά τις διπλές περικοπές στις συντάξεις μας. Αυτό που πιθανόν να μην γνωρίζετε είναι ότι ο εισηγητής αυτής της επικαιροποίησης του ΜΠΔΣ 2013 -2016 ήταν ένας από τους 33 βουλευτές, ο οποίος μάλιστα έχει στο πολιτικό του γραφείο απόστρατο συνάδελφο. ΚΟΥΙΖ: Ποιος από τους 33 που φαίνονται παρακάτω είναι o εισηγητής; Βογιατζής Παύλος, Λέσβου - Βλαχογιάννης Ηλίας, ΤρικάλωνΓεωργιάδης Σπυρίδων - Άδωνις, Β’ Αθηνών – Γκιουλέκας Κωνσταντίνος, Α’ Θεσσαλονίκης – Δερμεντζόπουλος Αλέξανδρος, Έβρος – Καραμανλή Άννα, Β’ Αθηνών – Καράμπελας Ιωάννης, Βοιωτίας – Καρανάσιος Ευθύμιος, Χαλκιδικής – Κέλλας Χρήστος, Λάρισα – Κόνσολας Εμμανουήλ, Δωδεκανήσου – Κοντογεώργος Κωνσταντίνος, Ευρυτανίας – Κοντός Αλέξανδρος, Ξάνθης – Κουτσούμπας Ανδρέας, Βοιωτίας – Κοψαχείλης Τιμολέων, Γρεβενών – Κυριαζίδης Δημήτριος, Δράμα – Λεονταρίδης Θεόφιλος, Σερρών – Μακρή Ελένη, Φθιώτιδας – Μάνη-Παπαδημητρίου Άννα, Πιερίας – Μαρίνος Ανδρέας, Ηλείας – Μπατσαρά Γεωργία, Ημαθίας – Μπέζας Αντώνιος, Θεσπρωτίας – Νεράντζης Αναστάσιος, Β’ Πειραιώς – Νταβλούρος Αθανάσιος, Αχαΐας – Παπακώστα-Σιδηροπούλου Αικατερίνη, Β’ Αθηνών – Πασχαλίδης Ιωάννης, Καβάλας – Σαμπαζιώτης Δημήτρης, Μαγνησίας – Σκόνδρα Ασημίνα, Καρδίτσας – Σκρέκας Κωνσταντίνος, Τρικάλων – Σολδάτος Θεόδωρος, Λευκάδος – Στύλιος Γεώργιος, Άρτα – Ταμήλος Μιχαήλ, Τρικάλων – Τζαμτζής Ιορδάνης (Δάνης), Πέλλας – Χριστογιάννης Δημήτριος. Πιερίας Και για να σταματήσουν να μας κοροϊδεύουν όόόόόόόόλοι τους. ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ. Οι ερωτήσεις και οι επερωτήσεις στη Βουλή είναι με άλλο τρόπο, περισσότερο sic «το χτύπημα στην πλάτη». Μας λένε δηλαδή, «είδατε εγώ ενδιαφέρομαι για εσάς». Ξέρετε πόσες ερωτήσεις υποβάλλονται στη Βουλή κάθε έτος; Περίπου 80.000. Όποιος δε θέλει να ασχοληθεί μαζί μας πετάει και μια ερώτηση στη Βουλή. Δεν τους νοιάζει η απάντηση κι ας είναι copypaste με την προηγούμενη. Παράδειγμα το θέμα των περικοπών των συντάξεων μας. Ότι ακριβώς απαντούσε ο κ. Σαχινίδης τα ίδια απαντάει και ο κ. Σταϊκούρας. Γιατί όμως; Μα ο συντάκτης είναι πάντα ο ίδιος. Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους!!!

Μια πρώτη ενημέρωση από τη σημερινή σύσκεψη στην ΕΑΑΑ

Συνάδελφοι, για ενημέρωση σας, σήμερα Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013, πραγματοποιήθηκε, στα γραφεία της Ένωσης Αποστράτων Αξκων Αεροπορίας, σύσκεψη όλων των εν ενεργεία και εν αποστρατεία Ενώσεων - Συνδέσμων κλπ σύμφωνα με την από 18 Φεβρουαρίου 2013 απόφαση προηγούμενης σύσκεψης  (δείτε εδώ). Μετά την αρχική συζήτηση επί διαδικαστικών θεμάτων, λήφθηκαν μεταξύ άλλων και οι παρακάτω αποφάσεις: (1) Η κοινή κεντρική συγκέντρωση - πορεία διαμαρτυρίας να γίνει στην Αθήνα το Σάββατο το απόγευμα στις 9 Μαρτίου 2013. (2) Να δοθεί κοινή συνέντευξη τύπου (3) Εξετάζεται θετικά η πρόταση προέδρων Παραρτημάτων ΕΑΑΣ και ΕΑΑΑ επαρχίας για αντίστοιχη συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013. Το τελικό κείμενο των αποφάσεων θα καθαρογραφεί και θα σταλεί σε όλους μας το συντομότερο δυνατόν.
Αύριο θα υπάρξει συνάντηση αποστράτων με κ. Καμμένο πρόεδρο των ΑΝΕΛ στη Βουλή.
Ενημερωτικό για Έφεση - Ένσταση - Αίτηση θα αναρτηθεί την Τετάρτη.

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

Τουρκικές αμφισβητήσεις, προκλήσεις και εκβιασμοί με πλοία επιστημονικών ερευνών, του Χρήστου Μηνάγια {www.geostrategy.gr}



     Μετά την καθέλκυση, στις 17-2-2013, του πλοίου επιστημονικών ερευνών TÜBİTAK Marmara1, η Υδρογραφική-Γεωγραφική Διεύθυνση της Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας δημοσιοποίησε τις θαλάσσιες περιοχές που θα διεξαχθούν επιστημονικές έρευνες για το έτος 2013. Ειδικότερα δε, σε ότι αφορά στο Αιγαίο οι έρευνες των Τούρκων θα εστιασθούν στις ακόλουθες περιοχές:
· Περιοχή μεταξύ Ρόδου και κόλπου Μερσίνης
ü Αριθμός αποστολής (πλου): 2013/01, 2013/04
ü Ημερομηνία: Φεβρουάριος-Απρίλιος 2013
ü Κωδικός προγράμματος: 111Y023
ü Αριθμός επιστημόνων: 15
ü Η ευθύνη του προγράμματος ανήκει στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων Επιστημών  του Πολυτεχνείου Μέσης Ανατολής/Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ)
ü Φορέας που υποστηρίζει το πρόγραμμα: Τουρκικό Ίδρυμα Επιστημονικών και Τεχνολογικών Ερευνών TÜBİTAK
ü Επικεφαλής του προγράμματος: Καθηγητής Dr. Zahit UYSAL
ü Τομείς εργασιών: Ετεροτροφικά βακτήρια, κυανοβακτήρια, φυτοπλακτόν, βασικά πλουτοπαραγωγικά στοιχεία, ζωοπλακτόν, ψάρια και διατροφικά στοιχεία.
ü Μεθοδολογία: Δειγματοληψίες, ακουστικές καταγραφές κ.λπ.
ü Σκοπός του προγράμματος: Αποτύπωση της ποικιλότητας των υπαρχόντων οικοσυστημάτων στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου, της δυναμικότητας της ανοικτής θάλασσας και της υφαλοκρηπίδος (σ.σ. τουρκικής) καθώς επίσης της δυναμικής που έχουν τα βασικά πλουτοπαραγωγικά στοιχεία.
      Οι σταθμοί των επιστημονικών ερευνών φαίνονται στους τουρκικούς Χάρτες 1 και 2 που ακολουθούν, ενώ οι έρευνες θα είναι γίνουν επιφανειακά και σε κατατομές (επιφάνεια και κατώτερα βάθη):


· Περιοχή Αιγαίου (σ.σ. πρόκειται για δραστηριότητα που είχε αναγγελθεί για το 2012 και θα επαναληφθεί το 2013)
ü Αριθμός αποστολής (πλου): 2012/02
ü Αριθμός επιστημόνων: 12
ü Η ευθύνη του προγράμματος ανήκει στον καθηγητή Dr. Nihayet BIZSEL.
ü Φορέας που υποστηρίζει το πρόγραμμα: Τουρκικό Ίδρυμα Επιστημονικών και Τεχνολογικών Ερευνών TÜBİTAK
ü Επικεφαλής του προγράμματος: Ο Dr. Κemal Can BIZSEL του Ινστιτούτου Θαλασσίων Επιστημών και Τεχνολογιών/Πανεπιστήμιο DOKUZ EYLÜL
ü Μεθοδολογία: Δειγματοληψίες θαλασσινού νερού επιφανείας, ιζημάτων σε βάθος 20-1.000 μ., ζωοπλακτόν κ.λπ.
ü Σκοπός του προγράμματος: Πρώτον, η εξαγωγή συμπερασμάτων για τα διατροφικά επίπεδα και την επίδρασή τους στην βιοποικιλότητα του Αιγαίου. Και δεύτερον, η πραγματοποίηση ερευνών σε σταθμούς που θα επιλεγούν στο Αιγαίο κατά μήκος της γραμμής βορράς-νότος που φαίνεται στον τουρκικό Χάρτη 3.

     Ας σημειωθεί ακόμη ότι, το 2012 η τουρκική Υδρογραφική-Γεωγραφική Διεύθυνση δημοσιοποίησε τα εξής:2
· Το χρονικό διάστημα 5-30 Μαρτίου 2012 και 25 Ιουνίου-20 Ιουλίου 2012 θα πραγματοποιούντο 27 μετρήσεις τόσο στα τουρκικά χωρικά ύδατα όσο και στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου με σκοπό: πρώτον, τη μελέτη και εξαγωγή συμπερασμάτων από τα ευρήματα που θα προκύψουν κατά τη μέτρηση των ιδιαιτεροτήτων του οικοσυστήματος στην περιοχή της Οικονομικής Ζώνης της Τουρκίας στο Αιγαίο. Δεύτερον, τη δημιουργία βάσης δεδομένων με τις βασικές οικολογικές πληροφορίες αναφορικά με την υποδομή του εν λόγω οικοσυστήματος. Τρίτον, την πραγματοποίηση μελέτης αξιοποιώντας τα βιολογικά, χημικά και φυσικά δεδομένα που θα συλλεχθούν. Τέταρτον, τη προβολή των αλλαγών του οικοσυστήματος που θα υπάρξουν στο μέλλον. Και πέμπτον, την αξιολόγηση των στοιχείων που θα προκύψουν σε σχέση με τα μετεωρολογικά δεδομένα και τις κλιματικές αλλαγές του μέλλοντος. (βλ. Χάρτη 4).

· Το χρονικό διάστημα 2-16 Αυγούστου 2012, το υδρογραφικό πλοίο TCG ÇUBUKLU, θα πραγματοποιούσε έρευνες για την μέτρηση της αλμυρότητας, θερμότητας και διαύγειας των υδάτων του Αιγαίου, στην περιοχή που περιλαμβάνεται μεταξύ των τουρκικών χωρικών υδάτων και των διεθνών χωρικών υδάτων του Αιγαίου μέχρι τη γραμμή που φαίνεται στο Χάρτη 5 και ορίζεται από τα σημεία 39°41'.00''Β-025°40'.00''Α, 37°20'.00''Β-025°40'.00''Α και 36°35'.00''Β-026°43'.00''Α. 

     Όπως γίνεται κατανοητό, το επόμενο χρονικό διάστημα οι Τούρκοι με τα πλοία επιστημονικών ερευνών που διαθέτουν θα προβούν σε προκλήσεις, εκβιασμούς και αμφισβητήσεις των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, εφαρμόζοντας μια ηπιότερη μεν αλλά πιο ύπουλη τακτική. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι ο τουρκικός στόλος διαθέτει πλέον δύο σύγχρονα ερευνητικά πλοία (το TÜBİTAK Marmara και το Βarbaros Hayrettin Paşa) με τα οποία η Άγκυρα θα πραγματοποιεί θαλάσσιες έρευνες, νόμιμες ή μη, όπου και όποτε αυτή το θελήσει. Στην περίπτωση δε, που η Τουρκία θα θελήσει να αυξήσει την ένταση τότε θα συνοδεύσει τα πλοία αυτά με αντίστοιχα πολεμικά.
     Το θέμα της δημοσιοποίησης των χαρτών, με τις θαλάσσιες περιοχές που έχουν προγραμματισθεί οι επιστημονικές έρευνες, αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι οι συμβολισμοί στην εξωτερική πολιτική έχουν μεγαλύτερη αξία ακόμα κι από την ίδια την ουσία. Άλλωστε, η Άγκυρα μέσω των χαρτών αυτών προβάλλει τις προθέσεις της τόσο για την οριοθέτηση του Αιγαίου όσο και για την οριοθέτηση της Α.Ο.Ζ. νότια του Καστελόριζου.
     Τέλος, καθίσταται σαφές ότι η Τουρκία με την παραβατική συμπεριφορά της επιδιώκει: πρώτον, να διαπιστώσει τις ανοχές της ελληνικής πλευράς έναντι της τουρκικής προκλητικότητας. Και δεύτερον, να εκμεταλλευθεί οποιαδήποτε άστοχη αντίδραση είτε του επίσημου ελληνικού κρατικού μηχανισμού, είτε μεμονωμένων και εν θερμώ πρωτοβουλιών διαφόρων κύκλων, προκειμένου στη συνέχεια να προβεί σε επόμενες κινήσεις για δημιουργία τετελεσμένων ενόψει των μελλοντικών ενεργειακών εξελίξεων στην περιοχή.

[1] «Ακόμη ένα πλοίο επιστημονικών ερευνών αποκτά η Τουρκία», 8-2-2013, Χ. Μηνάγιας, www.geostrategy.gr
[2] «Τουρκικά παιχνίδια στο Αιγαίο», 23-8-2012, Χ. Μηνάγιας, www.geostrategy.gr
[3] «Νέα τουρκική προκλητικότητα με υδρογραφικά πλοία στο Αιγαίο», 4-9-2012, Χ. Μηνάγιας, www.geostrategy.gr

Η πολιτική δικτατορία των τουρκο-ισλαμιστών, του Χρήστου Μηνάγια {www.geostrategy.gr}



     Το σημαντικότερο πρόβλημα της Τουρκίας εστιάζεται στο ποιος κατέχει την εξουσία της χώρας. Στο παρελθόν, το στρατιωτικό κατεστημένο ρύθμιζε και έλεγχε όλες τις εξελίξεις αφήνοντας μικρά περιθώρια ελιγμών στις δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις. Σήμερα, παρόλο που η στρατοκρατία ηττήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την νέα πολιτική πραγματικότητα, η νοσηρή αντίληψη περί εξουσίας εξακολουθεί να υπάρχει στη χώρα με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση ότι η δικτατορία των τουρκο-ισλαμιστών στρατηγών αντικαταστάθηκε από την δικτατορία των τουρκο-ισλαμιστών πολιτικών.
     Η δημοκρατική λειτουργία ενός κράτους στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: ο πρώτος αφορά στις σχέσεις ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και περιλαμβάνει τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις βασικές ατομικές ελευθερίες. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά στις σχέσεις ΚΡΑΤΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και αναφέρεται στην ισχύ και το εύρος των απαιτήσεων των πολιτικών φορέων και κοινωνικών ομάδων. Και τέλος, ο τρίτος πυλώνας περιλαμβάνει τις σχέσεις ΚΡΑΤΟΥΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και ειδικότερα, τόσο τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων στα πλαίσια των νόμων και της ιεραρχίας, όσο την ορθή λειτουργία των μηχανισμών πολιτικού, δικαστικού και διοικητικού ελέγχου.
     Αν κρίνουμε από τις έως τώρα συμπεριφορές του τουρκικού πολιτικού συστήματος καθίσταται σαφές ότι η δυσλειτουργία των δημοκρατικών θεσμών της χώρας είναι διαχρονική και εστιάζεται: στο κουρδικό πρόβλημα, στο στρατιωτικό κατεστημένο, στη σημαντική απήχηση της θρησκευτικο-πολιτικής αντίληψης του κινήματος Γκιουλέν στους φορείς ασφαλείας και ΜΜΕ, στην επιδίωξη του πρωθυπουργού Ερντογάν να αλλάξει το πολίτευμα της χώρας από προεδρευόμενη σε μια μορφή προεδρικής ή ημιπροεδρικής δημοκρατίας και τέλος στην ωφελιμιστική πολιτική των Τούρκων έναντι της Δύσης και τη συμμόρφωση τους με τους δυτικούς δημοκρατικούς θεσμούς στο επίπεδο που αυτοί κρίνουν σωστό.

Κουρδικό πρόβλημα και πιθανή αλλαγή του πολιτεύματος
     Η τουρκική κυβέρνηση συνεχίζει με δυναμικό και αποφασιστικό τρόπο τη στρατηγική της έναντι των Κούρδων και δεν θα υπαναχωρήσει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες από τις αρχές: μια σημαία, ένα έθνος, μια πατρίδα, ένα κράτος. Ωστόσο, παράλληλα με τα στρατιωτικά μέτρα, η Άγκυρα προβαίνει σε πολυδιάστατες ενέργειες σε πεδία δράσης που έχουν κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική, ψυχολογική και διπλωματική διάσταση.
     Για πολλά χρόνια η τουρκική πολιτική που εφαρμόσθηκε για την αντιμετώπιση του κουρδικού διαχώριζε το κουρδικό πρόβλημα από το πρόβλημα του ΡΚΚ, θεωρώντας ότι για την επίλυσή τους θα πρέπει να εφαρμοσθούν διαφορετικές στρατηγικές. Άλλωστε, το ΡΚΚ για πολλά χρόνια δαιμονοποιήθηκε στην τουρκική κοινή γνώμη και η μεταστροφή του κλίματος που έχει δημιουργηθεί αφενός δεν είναι εύκολη, αφετέρου θα απαιτήσει μεγάλο χρονικό διάστημα. Μάλιστα, η κυβέρνηση του Ερντογάν, ως πρώτο βήμα, θα πρέπει να σταματήσει να αποκαλεί το ΡΚΚ ως τρομοκρατική οργάνωση αλλά ως κουρδική εξέγερση. Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνουν ενέργειες από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε το ΡΚΚ να μην περιλαμβάνεται στον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων. Αυτό θα διευκολύνει τόσο τα ηγετικά στελέχη του ΡΚΚ όσο και τους λοιπούς αντάρτες να παραδοθούν είτε στην Τουρκία είτε σε τρίτες χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ιράκ, χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.λπ.
      Ας σημειωθεί ακόμη ότι οι θέσεις και απόψεις των κουρδικών κομμάτων, φορέων και οργανώσεων προκαλούν σύγχυση δεδομένου ότι αυτές κατηγοριοποιούνται ως ακολούθως:
· Πρώτον, υπάρχουν αυτοί που επιδιώκουν την ίδρυση ενός νέου κράτους έθνους ενώνοντας τους Κούρδους του Ιράκ, του Ιράν, της Συρίας και της Τουρκίας.
· Δεύτερον, υπάρχουν αυτοί που επιθυμούν είτε την ομοσπονδία, είτε την αυτονομία εντός των κρατών στα οποία κατοικούν οι Κούρδοι.
· Τρίτον, υπάρχουν αυτοί που αγωνίζονται για την εθνική-πολιτιστική ταυτότητα των Κούρδων, εντεταγμένων εντός της χώρας τους, η οποία θα διακυβερνάται με δημοκρατικά κριτήρια και αξίες.
· Και τέταρτον, υπάρχουν αυτοί που αγωνίζονται για την οικονομική, τεχνολογική και κοινωνική ανάπτυξη των κουρδικών περιοχών προτάσσοντας υπεράνω όλων την πολιτιστική διάσταση του προβλήματος.   
     Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται μια προσπάθεια συνδιαλλαγής του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ με τον φυλακισμένο Κούρδο ηγέτη Οτζαλάν προκειμένου να αφοπλισθεί το ΡΚΚ και να σταματήσει η ένοπλη δράση του. Ωστόσο, η  διαδικασία αυτή παρουσιάζει τα ακόλουθα αρνητικά στοιχεία:
· Με την προσέγγιση αυτή καταδεικνύεται ότι η τουρκική κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί την ουσία του κουρδικού προβλήματος και αποτελεί το προϊόν μιας μικροπολιτικής αντίληψης που έχει ως στόχο να εκμεταλλευθεί την προαναφερθείσα διάσταση απόψεων και θέσεων που υπάρχει μεταξύ των Κούρδων. Φυσικά, ένα τμήμα των ανταρτών ίσως να παραδώσει τον οπλισμό του και να εγκαταλείψει τον ένοπλο αγώνα, όμως οι υπόλοιποι αντάρτες θα παραμείνουν στις θέσεις τους αναμένοντας την οριστική επίλυση του κουρδικού προβλήματος. Είναι γνωστό πάντως ότι ο πρωθυπουργός Ερντογάν δεν επιδιώκει την επίλυση του κουρδικού στα πλαίσια ενός εθνικού προβλήματος, αλλά στην προσπάθεια ώστε να πεισθούν οι μερικές χιλιάδες αντάρτες του ΡΚΚ να εγκαταλείψουν τον ένοπλο αγώνα στα βουνά και να μεταβούν σε άλλα κράτη.
· Η ιδέα του πλήρους αφοπλισμού του ΡΚΚ αποτελεί ουτοπία, δεδομένου ότι, μετά την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Ιράκ και τις εξελίξεις στη Συρία, το όρος Καντίλ, που ελέγχεται από το ΡΚΚ, απέκτησε σημαντική περιφερειακή αξία επειδή ευρίσκεται στον άξονα Δαμασκός-Βαγδάτη-Τεχεράνη-Μόσχα. Συνακόλουθα δε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, πλέον το κουρδικό πρόβλημα περιφερειοποιήθηκε και οι Κούρδοι της Συρίας, της Τουρκίας, του Ιράκ και του Ιράν προσδίδουν στο όρος Καντίλ ένα ιδιαίτερο στρατηγικό βάθος.
· Εάν ο αφοπλισμός του ΡΚΚ ή ακόμη και η επίλυση του κουρδικού προβλήματος δεν υλοποιηθούν βάσει μιας διαφανούς, πλουραλιστικής και δημοκρατικής διαδικασίας και εάν αυτά συνδυασθούν με την επιδίωξη του Ερντογάν να βρει συμμάχους για την αλλαγή του πολιτεύματος σε μια μορφή προεδρικής ή ημιπροεδρικής δημοκρατίας θα ενεργοποιηθούν τα εθνικιστικά αντανακλαστικά του 50% των ψηφοφόρων του κόμματος ΑΚΡ και οι συνέπειες για τον Τούρκο πρωθυπουργό θα είναι προφανείς. Εάν επιβεβαιωθεί η άποψη αυτή, το κουρδικό κόμμα BDP πιθανόν θα στηρίξει το κυβερνόν κόμμα ΑΚΡ τόσο στο σχετικό δημοψήφισμα που θα γίνει όσο και στη ψήφιση του νέου Συντάγματος. Για το λόγο αυτό, η τουρκική κυβέρνηση, προκειμένου να αποτρέψει μια πιθανή αντίδραση της δικαστικής εξουσίας προτίθεται να προβεί στον πλήρη έλεγχό της με την άμεση εκλογή από την πολιτική εξουσία των 9 από τα 17 μέλη του Συνταγματικού Δικαστηρίου και των 16 από τα 22 μέλη του Ανωτάτου Συμβουλίου Δικαστών και Εισαγγελέων. Συνεπώς, με τον τρόπο αυτό η νομοθετική και δικαστική εξουσία της χώρας θα ελέγχονται πλήρως από τον Ερντογάν και το αυταρχικό καθεστώς του.  
Η ρήξη του Ερντογάν με το στρατιωτικό κατεστημένο
     Όταν ο Ερντογάν ανέλαβε την εξουσία απέφυγε την οριστική ρήξη με τους κεμαλιστές στρατηγούς και επεδίωξε τη βήμα προς βήμα συνδιαλλαγή μαζί τους, κερδίζοντας χρόνο και ενδυναμώνοντας παράλληλα την επιρροή και τη διείσδυσή του κόμματός του στους υπόλοιπους κρατικούς φορείς, όπως η αστυνομία, η ΜΙΤ, η δικαιοσύνη και η παιδεία. Στην προσπάθεια του αυτή, σημαντική ήταν η συμβολή της «ασύμμετρης συμμαχίας» Ερντογάν-κίνημα Γκιουλέν, η οποία όμως το τελευταίο διάστημα τείνει να μετατραπεί σε μια «ασύμμετρη σύγκρουση», δεδομένου ότι ο Τούρκος πρωθυπουργός αφού απέκτησε τα προσδοκώμενα οφέλη άρχισε να επανακαθορίζει τις ισορροπίες εξουσίας της «Νέας Τουρκίας».  
     Όταν το στρατιωτικό κατεστημένο είχε τον πλήρη έλεγχο της χώρας αποστράτευε όσα στελέχη, με τις πράξεις τους, καταδείκνυαν ότι δεν ασπάζονται και δεν σέβονται τις μεταρρυθμίσεις και τις αρχές του Ατατούρκ. Πλέον, το τουρκο-ισλαμικό καθεστώς του Ερντογάν άλλαξε τα κριτήρια αυτά και δίδει βαρύτητα στην ιδιωτική ζωή των στρατιωτικών. Συγκεκριμένα, οι Διευθύνσεις Στρατιωτικών Πληροφοριών συλλέγουν αντίστοιχες πληροφορίες για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και τα μέλη των οικογενειών τους και στη συνέχεια μέσω εκβιασμών και απειλών τους αναγκάζουν σε παραίτηση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη φυλάκιση ή την πρόωρη αποστρατεία περίπου 1.000 Τούρκων στρατιωτικών λόγω των υποθέσεων Εργκένεκον και κατασκοπείας τείνει να βεβαιώσει ότι, στην «κρυφή ατζέντα» του τουρκο-ισλαμιστή Ερντογάν περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η δημιουργία ενός θρησκευόμενου στρατού. Η συγκεκριμένη άποψη επιβεβαιώνεται από προηγούμενη δήλωση του Ερντογάν για γαλούχηση θεοσεβούμενων γενεών, η οποία ανησύχησε έντονα τους κοσμικούς-κεμαλικούς κύκλους της Τουρκίας και θεωρήθηκε ως το πρώτο βήμα για την εγκαθίδρυση ενός θεοκρατικού κρατικού μηχανισμού. Σημειωτέον ότι έχουν φυλακισθεί 365 στρατιωτικοί (201 εν ενεργεία και 164 εν αποστρατεία) από τους οποίους οι 132 είναι ανώτατοι, οι 208 ανώτεροι, οι 15 κατώτεροι και 10 υπαξιωματικοί.
     Φυσικά, θα ήταν λάθος να ειπωθεί ότι οι ισλαμιστές πέτυχαν πλήρως τους στόχους τους και θα σταματήσουν την επίθεση εναντίον του στρατιωτικού κατεστημένου. Ο τουρκο-ισλαμικός μηχανισμός του Ερντογάν χρειάζεται επιπλέον 5 έως 6 χρόνια για να ελέγξει πλήρως τις ένοπλες δυνάμεις, δεδομένου ότι οι μελλοντικοί ισλαμιστές αρχηγοί των γενικών επιτελείων, προς το παρόν, κατέχουν το βαθμό του ταξιάρχου. Συνακόλουθα δε, Τούρκοι αναλυτές θεωρούν ότι το τελικό πλήγμα των ισλαμιστών προς τους στρατηγούς θα γίνει μετά τη ψήφιση του νέου Συντάγματος και την εκλογή του Ερντογάν ως προέδρου Δημοκρατίας, σε ένα νέο πολίτευμα προεδρικής ή ημιπροεδρικής δημοκρατίας.
Η Τουρκία απομακρύνεται από τη Δύση;
     Το 2001, ο Τούρκος στρατηγός Tuncer Kılınç, ως γενικός γραμματέας του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της χώρας του να αναζητήσει ως εναλλακτική λύση έναντι της ευρωπαϊκής ένωσης τη Ρωσία, την Κίνα, το Ιράν και την Κεντρική Ασία. Στη συνέχεια, το 2007, σε ένα συνέδριο στην Αγγλία που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Σκέψης του Ατατούρκ,  ο Kılınç υπεραμύνθηκε της άποψης αυτής τονίζοντας ότι η Τουρκία θα πρέπει να γυρίσει την πλάτη της στην Ευρώπη, να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ και να στραφεί προς την Ρωσία και την Κίνα.
     Σύμφωνα με τον Τούρκο δημοσιογράφο Hasan Cemal της εφημερίδας Milliyet/6-2-2013, οι θέσεις αυτές εστιάζονταν στο γεγονός ότι η εναρμόνιση με τους δημοκρατικούς θεσμούς της ευρωπαϊκής ένωσης θα έθετε σε κίνδυνο την στρατοκρατία στην Τουρκία, σε αντίθεση με τα τότε αυταρχικά καθεστώτα της Ρωσίας και της Κίνας, όπου τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου δεν είχαν καμία αξία.
     Ωστόσο, 12 χρόνια μετά, αυτό που δεν πραγματοποίησαν οι Τούρκοι στρατηγοί μήπως θέλει να το πετύχει ο Ερντογάν; Το αναφέρουμε αυτό διότι το τελευταίο διάστημα ο Τούρκος πρωθυπουργός, με ένα συνεχόμενο παραλήρημα αλαζονείας, τόνισε ότι η μη ένταξη της χώρας του στην ευρωπαϊκή ένωση δεν θα αποτελέσει το τέλος του κόσμου, δεδομένου ότι η Ευρώπη έχει μεγαλύτερη ανάγκη την Τουρκία παρά η Τουρκία την Ευρώπη. Παράλληλα δε, διεμήνυσε στη Ρωσία και την Κίνα ότι σε περίπτωση αποδοχής της Τουρκίας ως μέλος του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (ΟΣΣ), η Άγκυρα θα έχανε κάθε ενδιαφέρον για την ένταξή της στην ευρωπαϊκή ένωση. Ως γνωστόν, ο ΟΣΣ ιδρύθηκε στις 14-6-2001 και αριθμεί 6 κράτη μέλη: την Κίνα, τη Ρωσία, το Καζακστάν, τη Κιργιζία, το Τατζικιστάν και το Ουζμπεκιστάν, συμμετέχουν 4 κράτη με την ιδιότητα του παρατηρητή: Ινδία, Πακιστάν, Ιράν και Μογγολία, καθώς επίσης και 3 κράτη με την ιδιότητα του συνομιλητή, όπως η Τουρκία, η Λευκορωσία και η Σρι Λάνκα..
     Περαιτέρω θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η ενταξιακή πορεία της Τουρκίας προς την ευρωπαϊκή ένωση αποτέλεσε ένα ισχυρό κίνητρο για την αναβάθμιση της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης της χώρας σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα, σε αντίθεση με τα περισσότερα κράτη του ΟΣΣ όπου οι δημοκρατικοί θεσμοί δεν έχουν καμία έννοια.
     Κατά συνέπεια, η ωφελιμιστική πολιτική του τουρκο-ισλαμιστή πρωθυπουργού όχι μόνο δεν ενοχλείται από τη δυσλειτουργία των δημοκρατικών θεσμών της χώρας του, αλλά δεν διστάζει να απειλήσει και με αποχώρηση από οργανισμούς (ευρωπαϊκή ένωση και ΝΑΤΟ) που τον στήριξαν για να εδραιωθεί στην τουρκική κοινωνία. Ενισχυτικό δε της άποψης αυτής αποτελεί η ακόλουθη δήλωση του Ερντογάν: «Θα βαδίσουμε προς τα εκεί που βρίσκονται τα συμφέροντα μας. Θα αναζητήσουμε συνεργασίες και θα αναπτύξουμε σχέσεις με εκείνους που θα εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά μας. Δεν θα παραχωρήσουμε το δικαίωμα σε κανένα άτομο, σε κανένα κράτος και σε κανένα οργανισμό να μας κάνει τον έξυπνο και να μας επιβάλει τη θέλησή του.»
     Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι η Τουρκία διοικείται από μια μορφή μετακεμαλικής ολιγαρχίας, στηριζόμενης στην αυταρχικότητα και τον ολοκληρωτισμό, την οποία είναι δύσκολο και επικίνδυνο κάποιος να την εμπιστευτεί. Τούτο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το ΑΚΡ δεν αποτελεί μια ομοιογενή πολιτική κίνηση, αλλά ένα συνασπισμό φιλελεύθερων, θρησκευόμενων, συντηρητικών, εθνικιστικών και αριστερών τάσεων, των οποίων οι κόκκινες γραμμές υπερβαίνουν την εξάρτησή τους από τα πολιτικά κόμματα.
Πηγές: Yeni Şafak, Milliyet, Vatan, Sabah και haber.mynet.com